רוני סומך, מוטורולה: "העולם הנייד בארגונים כיום הוא עובדה"

"הדבר מחייב את ההיערכות של מערכי ה-IT הארגוניים לספק את כל התשובות עבור המשתמשים", אמר סומך, מנהל חטיבת מערכות מידע במוטורולה ישראל ● הוא הוסיף, כי "בתוך עולם הנייד, אנחנו מבחינים בכניסה של ארגונים לתחום ניהול של מחסנים, ליישומים עבור אנשי מכירות, לרבות קישוריות למשרד האחורי"

"העולם הנייד בתוך המיחשוב הארגוני הוא כיום עובדה, והדבר מחייב את ההיערכות של מערכי ה-IT הארגוניים לספק את כל התשובות עבור המשתמשים", כך אמר רוני סומך, מנהל חטיבת מערכות מידע במוטורולה (Motorola) ישראל.

סומך דיבר בפאנל "ענן בתקשורת, סלולר, טלקום והיי-טק", שהתקיים במסגרת כנס 2011 KickOff, להשקת שנת הפעילות העסקית בענף ה-ICT הישראלי. במסגרת הכנס חולקו אותות הצטיינות בקטגוריה האישית למנמ"רים, מנהלי הטכנולוגיות ומנהלי אבטחת המידע במשק הישראלי. האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך ביום ה' האחרון במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות בכירי הענף, מנכ"לי ארגונים וספקיות ה-IT, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי סומך, "הכנסנו מחשבים ניידים ויישומים לעולם זה בחברה כבר לפני שנים. היו ויש למוטורולה העולמית פרויקטים רבים בתחום עבור לקוחותיה במגוון מגזרים, ביניהן חברות דואר רבות במדינות שונות בעולם". הוא הוסיף, כי "בתוך עולם הנייד, אנחנו מבחינים בכניסה של ארגונים לתחום ניהול של מחסנים, ליישומים עבור אנשי מכירות, לרבות קישוריות למשרד האחורי. אנחנו מספקים להם פתרונות לאתגרים המצויים בעולמות אלה".

עופר ויסברג, מנמ"ר מכבי שירותי בריאות. צילום: קובי קנטורהוא סיים בציינו, כי "אין כל ספק כי העבודה בעולם הנייד כחלק מעבודת אנשי השטח היא כלי עבודה מהמדרגה הראשונה, אשר מסייעת להיבטים העסקיים בארגונים ומביאה ליתר אפקטיביות של העובדים".

עופר ויסברג, מנמ"ר מכבי שירותי בריאות, אמר, כי "הכניסה לעולם המובייל הביאה אותנו לשינויים שבצענו במערך המיחשוב. כך, אנחנו מספקים שירותים ללקוחות השונים – המטופלים והצוות הרפואי בתצורה זו".בין השאר, ציין ויסברג "שירותים בסיסיים המסופקים כך, דוגמת בדיקות מעבדה, זימון תורים ואיתור שירותים רפואיים שונים. כיום, בעזרת המובייל, מטופל יכול להגיע לבית החולים ולקבל יותר מידע עבורו ועבור הצוות המטפל בו. זה מאוד מייעל את הטיפול".

הוא הוסיף, כי כאשר אנשי מכבי הקימו את הפלטפורמה הסלולרית, הייתה להם התלבטות "בין זו התומכת בגלישה ובין זו התומכת ביישומים. מצאנו דרך לשלב בין שתי היכולות כך שנוכל לפתח עוד יישומים – ובמהירות. תהיה לנו השנה הרבה עבודה".

משה מורשת, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של מיה מחשבים. צילום: קובי קנטורמשה מורשת, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של מיה מחשבים, ציין, כי החברה היא נציגת סאס (SAS) בישראל והוסיף, כי "סאס עוסקת רבות בעולם הבינה העסקית, תוך שהיא מתמקדת ב-BI אנליטי".

לדברי מורשת, "סאס לא מתעסקת בעולם התפעולי, אלא תומכת ונמצאת לצידו". הוא הסביר, כי באמצעות הכלים של סאס, ניתן לנתח את דפוסי העבודה של השימוש במובייל של הלקוחות השונים, לקוחות של ארגונים, כמו גם של משתמשים פנימיים בארגון. כך, אמר מורשת, כלי ה-BI יכולים לנתח את התעבורה, לנתח את תדירות ואופן הופעת התקלות "ובדרך זו, אפשר לספק תובנות עבור הצרכנים ומפעילי הסלולר".

יעקב בר-חיים, סמנכ"ל מערכות המידע של אורבוטק, אמר שהשימוש בעולם הנייד בחברה שלו נפוץ, וכי אורבוטק מסבסדת עבור העובדים רכישה של טלפונים חכמים מתוצרת סמסונג (Samsung) מבוססי אנדרואיד (Android). "המערכת היחידה שמאשרת לבצע נדידה של נתונים בעלויות סבירות היא בלקברי (Blackberry)", אמר בר-חיים.

יעקב בר-חיים, סמנכ"ל מערכות המידע של אורבוטק. צילום: קובי קנטורלדבריו, "הכנסנו למערכת ה-ERP שלנו ממשק, אשר מאפשר למנהל לבצע את עבודתו באופן שוטף וללא צווארי בקבוק". הוא הוסיף, כי "אנחנו בעיצומו של פרויקט גדול של בדיקת טאבלטים. אנחנו מסתכלים על אנדרואיד 3 כתשתית שעימה נוכל להפעיל מערך מבוסס טאבלטים, ואלה יחליפו את המחשבים לסוגיהם המצויים אצלנו".

לירון חן, מנהל מכירות למגזר הטלקום בסימנטק (Symantec) ישראל, אמר, כי "המורכבות של העולם הנייד היא בבחינת אתגר עבור ספקיות אבטחת המידע. המטרה שלנו היא לעטוף גם את העולם הזה בשכבת הגנה כוללת".

הדבר נעשה בכמה דרכים, הסביר חן. "בין השאר, אנחנו עושים זאת על ידי ניתוק הלקוח מהתלות ברכיב עצמו, ואין זה משנה אם מדובר במחשב נייד או נייח".

לירון חן, מנהל מכירות למגזר הטלקום בסימנטק ישראל. צילום: קובי קנטורהוא הוסיף, כי הדברים החשובים באבטחת מידע בעולם הנייד הם היבטי האימות והזיהוי החד-חד ערכי לצד הצפנה של המידע. לשם כך, הסביר, סימנטק רכשה את חברת אבטחת המידע PGP במאי אשתקד. חברה זו מספקת טכנולוגיה של הצפנה אשר מאפשרת רמת אבטחה גבוהה יותר כשמידע אובד או נגנב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים