אינסטגרם משבטת תכונה נוספת של סנאפצ'ט

הרשת המצולמת משיקה את Location Stories ו-Hashtag Stories - תכונות שמאפשרות לחפש סיפורים לפי מיקום והאשטאג - ממש כמו אצל המתחרה, שהפכה ל-"מקור השראה" לחידושים האחרונים של אינסטה

גם אפל באינסטוש

אינסטגרם (Instagram) עושה זאת שוב, ומוסיפה עוד חידוש שאותו "שאלה" מסנאפצ'ט (Snapchat): הכוונה היא לתכונות נוספות ל-Stories שלה – Location Stories ו-Hashtag Stories. תכונות אלה מאפשרות לחפש סיפורים לפי מיקום והאשטאג – ממש כמו אצל המתחרה.

פורמט ה-Stories התווסף לשירות שבבעלות פייסבוק (Facebook) כבר באוגוסט אשתקד, ולאחר הצלחתו הגדולה החלה אינסטה להוסיף עוד ועוד תכונות משובטות, במטרה למשוך עוד משתמשים למוצר.

הופיעו בראשונה בסנאפצ'ט

רק לפני שבוע הודתה פייסבוק שהכניסה לאינסטוש חידוש בדמות מסננים, שקיימים כבר מזמן בסנאפצ'ט, בכדי להתחרות בה, והנה אתמול (ג') קיבלנו את תכונות ה-Location Stories וה-Hashtag Stories, שגם הן הופיעו בפעם הראשונה אצל המתחרה הקטנה.

התכונות מורכבות מתמונות וסרטונים שנאספו מ-"סיפורים ציבוריים" ונתפרו יחד על סמך מיקום ותיוג חכם. ניתן לצפות בסרטונים המקובצים בכרטיסיית Explorer של אינסטגרם ובדפי המיקום, בעוד שבסנאפצ'ט ההצגה שלהם מבוססת על מילות מפתח.

סיפורי הערים של סנאפ לוקחים את הזמן

החל מהיום, אפוא, תראו אפשרות חדשה בחלק העליון של העדכון, שמציג את ה-Stories שמתרחשים בקרבת המיקום הפיזי שבו אתם נמצאים. הקשה על הכרטיסייה תציג בפניכם סיפורים ציבוריים שתויגו עם המיקום הזה.

יצוין כי סנאפ (Snap) הודיעה על תכונת החיפוש אחרי ערים לבחירה ב-Stories ב-31 במרץ, אך סירבה לומר אילו ערים ייכללו בה. בינתיים יש מקומות רבים בארצות הברית שטרם הוכנסו לתכונה זו, מה שאומר שמשתמשי שתי האפליקציות עוד יכולים להיתקל בחיפוש תלוי מיקום של אזור מגוריהם באינסטגרם, לפני שיראו אותו בסנאפצ'ט.

הדבר הזה מסביר אולי את הסיבה המרכזית להצלחה של אינסטה – שלה כיום יותר מ-700 מיליון משתמשים פעילים חודשיים – במאבקה העיקש וחסר הפשרות, ואולי גם חסר האתיקה, מול סנאפ: היעילות הגבוהה, שמבוססת כנראה על יותר משאבים, בכל מובן שהוא. כך או כך, מה שבטוח הוא שהתוספת שמכניסה אינסטגרם לאפשרויות החיפוש תספק לאנשים יותר חשיפה – אם יזכרו להוסיף האשטאגים לפרסומים שלהם.

באין עורכים אנושיים – האם האלימות תגאה?

ב-Stories של אינסטגרם, האלגוריתם הוא העורך. הוא סורק את כל התמונות והסרטונים הציבוריים שפורסמו באמצעות האשטאגים ומיקומים, מחליט אילו תמונות וסרטונים להדגיש בעבור כל האשטאג ומיקום ספציפיים, ובוחר את הסדר שבו הם מופעלים ומופיעים. "לא תהיה שום עריכה אנושית", אמר בלייק בארנס, מנהל כרטיסיית Explore באינסטגרם, ל-BuzzFeed News.

מעצם גודלה של אינסטגרם סביר להניח שהסיפורים במיון החדש שלהם יחשפו יותר תמונות וסרטונים שיכללו אלימות, מראות גרפיים ותיעודים מטרידים. משמעות הדבר היא שבאמצעות סיפורים מבוססי מיקום והאשטאג, תיאלץ גם אינסטגרם להתמודד עם תיעודי רציחות ואלימות מזוויעה, כמו מה שהפך לתופעה קשה המתרחשת כיום בפייסבוק. עם אלגוריתמים כעורכים בלעדיים לא יהיה לה הרבה מה לעשות בכדי לשלוט במצב.

כשנשאל על החשש הזה, הסביר בארנס שמשתמשים יכולים לדווח על תוכן והפלטפורמה תסקור את דיווחיהם. "ההתמקדות שלנו תהיה לוודא שהתכנים שהתוכן שאנו מציגים ומשתלבים יחד לסיפורים האלה תואמים את הנחיות המדיניות שלנו", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים