הרבעון של סמסונג: ההכנסות קטנו ב-4%, הרווח נותר ללא שינוי

הירידה בהכנסות נובעת בעיקר מקיטון במכירות הסמארטפונים ● בסמסונג "מאשימים" בכך חברות סיניות כמו שיאומי ו-וואווי, שמציפות את השוק במכשירים זולים יותר

סמסונג. צילום אילוסטרציה: BigStock

סמסונג סיימה את הרבעון השני של השנה עם ירידה בהכנסות וקיפאון ברווח הנקי – כך עולה מהתוצאות שעליהן היא דיווחה אמש (ב'). בהיותה חברה דרום קוריאנית, סמסונג פרסמה את התוצאות במטבע המקומי – וון, והן מובאות כאן בדולרים, לפי שער נוחות של 1,120 וון לדולר.

הנתונים מראים כי ההוצאות הכלליות קטנו ברבעון ב-7.07% ל-38.9 מיליארד דולר בעוד שההכנסות ירדו ב-4.13% ל-52.2 מיליארד. הרווח רשם ירידה זעירה של 0.09% ועמד על 9.85 מיליארד. מדובר בירידה ראשונה מזה שבעה רבעונים ברווח של החברה.

בהנהלת סמסונג מסבירים את הירידה בהכנסות "בקיטון במכירות הסמארטפונים, בעיקר עקב תחרות מצד חברות סיניות, ובעיקר שיאומי ו-וואווי, שמוכרות טלפונים זולים יותר ומשפיעות לרעה על ההכנסות שלנו בתחום זה". ענקית הסלולר, שאוחזת ביותר מחמישית משוק הסמארטפונים, מתכננת להשיק את מכשיר הדגל הבא שלה, ה-Galaxy Note 9, בתחילת אוגוסט, ומעניין יהיה לראות איך המכירות שלו ישפיעו על התוצאות, בעיקר ברבעון הרביעי של השנה.

לעומת הטלפונים החכמים, מכירות הסמיקונדקטורים עלו, מה שהביא לגידול של 5.69% ברווח התפעולי, שתחום זה מהווה 80% ממנו, ל-13.3 מיליארד דולר. ההוצאות התפעוליות פחתו ב-9.67% ועמדו על 14.9 מיליארד.

עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות רשמו ירידה של 3.49% ל-27.9 מיליארד דולר, הרווח הגולמי קטן ב-4.86% ל-24.3 מיליארד והרווח הגולמי השולי הגיע ל-46.53%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים