נמשך המשבר באפל: "תצמצם את ייצור האייפונים ב-10%"

לאחר שפרסמה אזהרת רווח, מדווח אתר אסייתי שהחברה תצמצם את ייצור שלושת הדגמים החדשים של ה-iPhone - לפי דיווח ב-Nikkei Asian Review ● אנליסטים מעריכים שמדובר בירידה עולמית, בגלל המחירים היקרים של המכשירים

iPhone XS ו-XS Max. צילום: BigStock

אפל ממשיכה לאבד גובה: אחרי שלפני שבוע פרסמה החברה אזהרת רווח לביצועיה העסקיים ברבעון האחרון של 2018, הבוקר (ד') פורסם כי היא מצמצמת את הייצור של שלושת דגמי ה-iPhone החדשים ביותר – ה-XS, ה-XS Max וה-XR – בכ-10%. לפי דיווח ב-Nikkei Asian Review, גם הפעם מדובר בתוצאה של ההאטה בצמיחה הכלכלית בסין, שפוגעת בביקושים למכשיריה במדינה זו, שהיא צרכנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם.

חברת המחקר Canalys העריכה כי חלה ירידה של 12% בכמות הסמארטפונים שנמכרו בסין ב-2018, וכי השנה תחול ירידה נוספת, של 3%, כך שבפעם הראשונה, מאז 2014 מספר הטלפונים הסלולריים שיימכרו בסין השנה יפחת מ-400 מיליון יחידות. על פי ההערכות של Canalys, ייצור הסמארטפונים של אפל ברבעון הראשון של השנה יסתכם ב-40 עד 43 מיליון יחידות, בעוד שהיא תכננה לייצר בין 47 ל-48 מיליון.

יש הטוענים שסין היא לא הסיבה היחידה לקיצוץ בייצור, אלא גם מחירם הגבוה של הדגמים החדשים, שפוגע במכירות שלהם ברחבי העולם. אנליסטים הגדירו אותו כמוגזם ויקר עבור הכיס של הצרכן הממוצע.

צמצום הייצור לא צריך לבוא בהפתעה, שכן לפני כמה שבועות אפל ביקשה מספקיה הרגילים להקטין את משלוח הרכיבים שהיא קונה מהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים