נמשכת המחאה בסלקום; שכרו של המנכ"ל צנח ב-50%

העובדים קיימו הבוקר (ג') אסיפת חירום בעקבות האיום בפיטורי 250 עובדים, והודיעו כי לא יהססו להשבית את החברה ● אחר הצהרים הוציא מנכ"ל סלקום מכתב לעובדים, שבו הוא מבקש לשכנע אותם שהקפאת העלאה בשכר וקיצוץ של תקציב הרווחה עדיפים על פיטורים

ניר שטרן, מנכ"ל פז. צילום: סיון פרג'

נמשכת המחאה בסלקום: בעקבות המכתב ששלח אתמול (ב') מנכ"ל החברה, ניר שטרן, לעובדים, ובו הציע להם הקפאת שכר או קיצוץ תשלומי רווחה במקום לפטר 250 עובדים, קיימה הבוקר הנציגות שלהם אסיפת חירום במטה החברה בנתניה. אחר הצהרים הוציא שטרן מכתב נוסף לעובדים, שבו הוא מסביר להם את הצורך שיש לחברה, לדבריו, בביצוע הקיצוצים, וטוען כי השכר שלו צנח ב-2018 ב-50%.

לדברי שטרן, העובדים, ביחד עם כל האחרים, יוכלו לראות את הקיצוץ בשכרו בדו"חות החברה, שיצאו במרץ הקרוב. מאחר שעלות שכרו של שטרן ב-2017 עמדה על 4.6 מיליון שקלים, נראה שהוא הרוויח ב-2018 יותר משני מיליון שקלים (תלוי האם שטרן מתכוון לשכר בלבד או גם לבונוסים שייתכן שקיבל). לעובדים האחרים, שמרוויחים הרבה פחות, הוא ביקש להבהיר כי הקפאת עליית השכר וקיצוץ בתקציבי הרווחה עדיפים מפיטורים.

"בואו נדבר רגע על הוצאות הרווחה. מדובר במיליונים שניתן לחסוך", כתב שטרן. "עם יד על הלב, האם לא עדיף לוותר השנה על נופש בחו"ל בעלות של ארבעה מיליון שקלים כדי להימנע מפיטורי עובדים? עם יד על הלב, האם לא עדיף לארגן מסיבת פורים צנועה באולם הרב תכליתי ולא כזו שמתוכננת בעלות של שני מיליון שקלים, כדי להימנע מפיטורי עובדים?"

בהמשך הוא כתב בעניין השכר: "אנחנו מבקשים להקפיא את תוספת השכר בת 3% לעובדי החברה. לא מדובר בהפחתת שכר אלא רק בהקפאת העלאת השכר. האם לא ראוי לעשות זאת על מנת להימנע מפיטורי עובדים?" כאן ציין שטרן ש-"כפי שכבר אמרתי לכם, אני והנהלת החברה לקחנו על עצמנו להוריד את השכר שלנו באופן משמעותי ב- 2019. בדו"חות הכספיים שיפורסמו בחודש מרץ, תוכלו לראות שכבר ב-2018 שכרי האישי ירד ב-50% בהשוואה לשנה קודמת, וגם ב-2019 הוא יקוצץ משמעותית".

"ברור לי כי יש דעות רבות וחילוקי דעות בימים אלה. חשוב שנאפשר את הבעת הדעות בצורה פתוחה ותרבותית ונזכור כי כולנו שותפים לאותה המטרה. אני מתחייב שאמשיך את הדיאלוג עם ועד העובדים במטרה להגיע לפתרון שיביא לחסכון כספי וימנע פיטורי עובדים", סיים שטרן.

עובדים בסלקום הבוקר (ג') באסיפת החירום. צילום: יח"צ

עובדים בסלקום הבוקר (ג') באסיפת החירום. צילום: יח"צ

ועד העובדים: "נשבית את החברה"

הבוקר נטשו מאות מעובדי סלקום את משרדיהם לאסיפת חירום. העובדים טוענים שבמהלך האחרון החברה מתנערת מההסכם הקיבוצי שנחתם בין הנהלת ועובדי סלקום לפני חודשים אחדים. יו״רית הוועד, מיה יניב, אמרה באסיפה כי "מי שחושב שהוא יכול לחתום על הסכם ואז להתנער ממנו בהינף יד אחרי כמה חודשים בלבד טועה ומטעה. בשבועות האחרונים פעלתי לילות כימים כדי לגבש חלופות שישפרו בוודאות את מאזנה הפיננסי של סלקום, אך כולן נדחו על ידי המנכ״ל".

עוד היא אמרה כי "אם הנהלת סלקום רוצה מלחמה, אני יכולה להבטיח לה שהיא תמצא מולה אלפי עובדים נחושים, שלא יהססו להשבית את החברה, על כלל שירותיה, עד שמנכ״ל סלקום יחזור בו מהצעד השפל שבו הוא נקט אתמול״.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים