מתוצאות ה-G20: טראמפ הסיר חלקית את החרם על וואווי

בעקבות הפגישה בינו לבין נשיא סין הודיע טראמפ שחברות אמריקניות יוכלו לשוב ולקנות מהחברה הסינית ● עם זאת, החרם שאוסר על גופי ממשל לרכוש ממנה מוצרים עדיין בתוקף

מה שבטוח, היה אינטנסיבי - ומעניין. נשיא ארצות הברית, עוד מעט לשעבר - דונלד טראמפ. צילום: BigStock

אנחת רווחה הקיפה אתמול (ש') את הגלובוס – מעמק הסיליקון לכיוון סין וחזרה – בזכות נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שהפתיע בהודעה מרעישה: החרם על וואווי בוטל, והיא תוכל לסחור ולרכוש מוצרים אמריקניים. עם זאת, לא הוסר החרם על קניית מוצרים מהחברה הסינית.

ועידת G20, שהתקיימה ביפן בהשתתפות מנהיגי 20 המדינות הבולטות בעולם, הייתה הרקע לפגישה בין טראמפ למקבילו הסיני, שי ג'ינפנג, שדנו ביניהם על הסכמי הסחר בין שתי המדינות. לאחר הפגישה כינס טראמפ מסיבת עיתונאים שבה הודיע במפתיע כי "אחד הדברים שאאפשר הוא לחברות אמריקניות להמשיך למכור את מוצריהן לוואווי". הוא ציין ש-"החברות לא בדיוק היו מאושרות שהן לא היו יכולות למכור לה".

"אנשים רבים מופתעים שאנחנו שולחים ומוכרים לוואווי כמות אדירה של מוצרים שהולכים למוצרים השונים שהיא מייצרת. אמרתי שזה בסדר, שנמשיך למכור את המוצרים. אלה חברות אמריקניות… שעושות מוצרים, וזה מורכב מאוד ומדעי ביותר. במקרים מסוימים, אנחנו היחידים שעושים זאת", הוסיף.

טראמפ אמנם התייחס בדבריו יותר למוצרי חומרה, אבל התכוון גם לכך שגוגל תוכל לספק לוואווי את אנדרואיד, וכמוה גם אינטל, קוואלקום וחברות רבות נוספות – את המוצרים שלהן. הוא לא פירט מעבר לכך, ורק הדגיש כי מדובר בציוד וטכנולוגיות שאינם מהווים איום ביטחוני על ארצות הברית.

הסרת החרם על קנייה מוואווי? "עוד נראה"

החרם שהטיל טראמפ על וואווי הוא חלק ממלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין, שנראה שמותנה בפגישתם של שני הנשיאים בסוף השבוע ביפן.

לא ידוע עדיין מתי יוסר בפועל שמה של החברה הסינית מ-"הרשימה השחורה" של ארצות הברית, של חברות שאסור להן לסחור עם חברות אמריקניות אלא באישור מיוחד של משרד המסחר בוושינגטון, אבל נראה שזה עומד לקרות בקרוב.

עם זאת, החרם שאוסר על גופי ממשל אמריקניים לרכוש מוצרים של וואווי, כמו סמארטפונים, לפטופים וטכנולוגיות וציוד תקשורת, לא הוסר, ולדברי טראמפ, "נדבר על זה בסוף… עוד נראה…".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים