שוד המטבעות הדיגיטליים הגדול: 400 מיליון דולר נגנבו מ-Coincheck

הבורסה היפנית הגדולה לסחר במטבעות וירטואליים נפגעה על ידי האקרים במה שהוא הפריצה הגדולה בהיסטורית המטבעות הקריפטוגרפיים ● Coincheck מבטיחה "נפצה את הלקוחות"

אילוסטרציה: BigStock

בורסת המטבעות הקריפטוגרפיים Coincheck, הפועלת מטוקיו, הודיעה בהודעה לתקשורת כי היא תחזיר סכום מקביל לכ-400 מיליון דולרים בכסף וירטואלי ללקוחותיה שאיבדו את הונם הווירטואלי, בשל מה שהיא מגדירה כגישה לא מורשית על ידי גורם שמחוץ למערכת.

החברה תפצה כל אחד מ-260,000 המשתמשים, שנפגעו על ידי גנבת המטבעות מארנקיהם הווירטואליים, שהתגלתה ביום ו' האחרון. הפיצוי יתבסס על כך שהגנבה שמוערכת בסכום של 88.549 ין (שהם 82 סנט אמריקני) בעבור כל אחד מ-523 מיליון המטבעות שנגנבו, כך על פי ההצהרה שפורסמה באתר האינטרנט של Coincheck היום (א').

למרות שלא ניתן לדעת במדויק את ערכם של המטבעות שנגנבו, בשל האופי המשתנה והערך הנע של המטבעות הדיגיטליים, כבר ברור כי הסכום עומד על לפחות 400 מיליון דולרים, מה שמצביע על כך ש-Coincheck כנראה כבר איבדה יותר ממה שאיבדה Mt. Gox – שהייתה בעבר זירת המסחר לביטקוין הגדולה בעולם – בשוד הגדול שאירע בשנת 2014. במהלך האירוע הזה, שנחשב עד כה לגדול ביותר בתחום, גנבו האקרים מהבורסה המסוימת הזו מטבעות ביטקוין בשווי של כ-400 מליון דולרים, שהיוו אז כ-6% מכלל המטבעות שהיו קיימים בעולם.

הפריצה הנוכחית, הגדולה בהיסטוריית המטבעות הווירטואליים עד כה, אילצה את החברה להשהות את פעילות המסחר בכל המטבעות הקריפטוגרפיים, למעט הביטקוין (Bitcoin), שהסחר בו רק הוגבל לעת עתה.

בעקבות האירוע החמור, ולנוכח חשש מהתקפות סייבר אפשריות נוספות, סוכנות השירותים הפיננסיים של יפן, ה-FSA (ר"ת Financial Services Agency) יעצה לבורסות חילופי מטבעות ווירטואליים אחרות במדינה להגביר את האבטחה.

בפגישתם בדאבוס בשבוע שעבר הזהירו משתתפי הפורום הכלכלי העולמי (World Economic Forum) מפני הסכנות הכרוכות בהתמודדות עם המטבעות הקריפטוגרפיים. שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין, הביע חשש מפני שימוש בכסף דיגיטלי לצורך פעילות פלילית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים