טראמפ: "תרמית הדואר של אמזון חייבת להסתיים מיד"

הנשיא האמריקני, שמשתלח באמזון בחריפות באחרונה, בחר הפעם לבקר את ענקית הקמעונאות על שהיא מנהלת עסקים לא הוגנים עם דואר ארה"ב, ושב וטען שעליה לשלם יותר מסים ● טראמפ גם קבע כי הוושינגטון פוסט, העיתון שבבעלותו של ג'ף בזוס מנכ"ל ומייסד אמזון, הוא לוביסט

האינטרנט מפנה לו עורף. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

לנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, יש היסטוריה ארוכה של התנגשויות עם אמזון (Amazon), עוד מלפני שהפך לנשיא. כבר ב-2015, עוד הרבה לפני היבחרו, נכנס טראמפ בג'ף בזוס – מייסד ובעליה של הקמעונאית וכיום האיש העשיר בעולם – על החוש העסקי הגרוע שלו, ובתגובה החזיר לו בזוס בציוץ שבו כתב כי בכוונתו להושיב את טראמפ על רקטה מתוצרת בלו אוריג'ין (Blue Origin) החברה שלו, בתקווה שהשילוח ינחית אותו בחלל.

אלא שבאחרונה המצב הסלים, והנשיא נוטה לתקוף את קמעונאית האונליין הענקית שוב ושוב וגם לגרום לה נזקים כלכליים של ממש.

בסוף השבוע (ש') הנשיא עשה זאת שוב, וכמו במרבית המקרים בחר בציוצים בטוויטר (Twitter) בכדי להעביר דרכם את מסריו. בטוויטים האחרונים הללו שלו ביקר הנשיא את ההתנהלות של החברה מול שירותי הדואר של ארה"ב, ה-USPS, וגם דרש מהחברה, כמו תמיד, לשלם יותר מסים.

"שירותי הדואר של ארה"ב יפסידו 1.50 דולר בממוצע לכל חבילה שהם מספקים בעבור אמזון. זה מסתכם במיליארדי דולרים", צייץ הנשיא והמשיך, "אם הדואר היה מגדיל את תעריף משלוח החבילה, עלויות המשלוח של אמזון היו עולות ב-2.6 מיליארד דולר".

"תרמית הדואר הזו חייבת להיפסק. אמזון מוכרחה לשלם עלויות אמיתיות (ומסים) עכשיו!", כתב טראמפ בציוציו, שכללו גם השתלחות לעבר הוושינגטון פוסט (The Washington Post), אשר נמצא גם הוא בבעלות בזוס. בלי כל הוכחות לדבריו כינה טראמפ את העיתון "לוביסט" וטען שעליו "להירשם" ככזה. העיתון מצידו, בדיווחו על ציוצי טראמפ האחרונים, אמר שמדובר בשקר.

ה-USPS אכן מפסיד כסף – הוא דיווח על הפסדים של 2.7 מיליארד דולר בשנת 2017 – אבל הפסדים אלו, כך לטענת הניו יורק טיימס (The New York Times), נובעים בין השאר מירידה בכמויות השימוש בדואר לצורכי שיווק ומשלוח מכתבים, ומהפרשות כספים לקרן גמלאות ובריאות, אשר עולים לשירות כ-5 מיליארד דולר בשנה.

האם מטענים אישיים יגררו פעולות וסנקציות?

הגידול במשלוח חבילות של קמעונאיות כמו אמזון היה עשוי באמת להועיל לדואר ארה"ב, אבל בוויכוח שנסוב סביב השאלה האם הדואר מספק לאמזון שירותים זולים מדי, טוען הוושינגטון פוסט כי גורמים רשמיים הסבירו לנשיא שהחוזים של אמזון עם ה-USPS הם רווחיים, בשונה ממה שהוא סבור.

לציוצי סוף השבוע קדם דיווח של Axios, שבו נכתב כי לטראמפ יש מטענים אישיים כנגד אמזון ובזוס, ושמקורות המקורבים לנושא אמרו שהנשיא שוקל הטלת מגבלות שונות על הענקית.

"הבעתי את דאגתי בהקשר לאמזון עוד הרבה בטרם הבחירות. בניגוד לאחרים, היא משלמת מעט או כלל לא משלמת מסים למדינות ולהנהגות המקומיות, משתמשת בשירות הדואר שלנו כמו בנער שליחויות פרטי (וזה גורם הפסדים עצומים לארה"ב) וגורמת לאלפי קמעונאיות לפשוט את הרגל", צייץ הנשיא באחרונה.

ההשתלחויות הללו של טראמפ, כמו גם הדיווח ב-Axios, מחוללות נזקים לאמזון והפילו את מנייתה בוול סטריט, מה שהביא לכך שהחברה איבדה בשבוע שעבר כ-30 מיליארד דולרים משוויה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים