ארה"ב: חבר המושבעים קבע שסמסונג תשלם לאפל עוד 290 מיליון דולר

התוספת לפיצויים - כרבע מדרישת החברה האמריקנית ● סך הכל תפוצה אפל ב-929 מיליון דולר ● מכה משפטית לענקית הקוריאנית בגרמניה, שם קבע בית המשפט כי פג תוקפו של פטנט שאפל הפרה את הזכויות בו

תוצאות חלשות. סמסונג

סמסונג (Samsung) תשלם לאפל (Apple) כ-290 מיליון דולר נוספים בגלל הפרת זכויות בפטנטים – כרבע פחות ממה שיצרנית ה-iPhone וה-iPad ביקשה, כך החליט בסוף השבוע חבר מושבעים בארצות הברית.

בסך הכול עומד הסכום שעל סמסונג לשלם לאפל על 929 מיליון דולר. זאת, לאחר שלפני כשנה ורבע קבע אותו חבר המושבעים על 1.05 מיליארד, אולם לאחר מכן נתגלה כי הוא טעה בחישוביו. השופטת בתיק, לוסי קוה מבית המשפט המחוזי בקליפורניה, פסקה כי סכום הפיצויים שעל החברה הדרום קוריאנית יהיה לשלם יעמוד על 640 מיליון דולר בתוספת סכום שייקבע לאחר התדיינות משפטית נוספת. אפל עתרה כי הסכום הנוסף יעמוד על 379.8 מיליון דולר בעוד סמסונג טענה כי עליו לעמוד על 52.7 מיליון בלבד.

חבר המושבעים חישב את הסכום הנוסף על פי 13 מוצרים של סמסונג שהייתה בהם משום הפרה של זכויותיה של אפל. הם פסקו כי לנזק העיקרי גרמו שני טלפונים חכמים: ה-Infuse 4G – נזק אותו הם העריכו ב-100 מיליון דולר, וה-Droid Charge, שבגינו הם פסקו 60 מיליון דולר.

אפל הגיבה להחלטה באמרה כי "המקרה הזה עסק בחדשנות ובעבודה הקשה שנצרכת להמצאת מוצרים שאנשים אוהבים. בערכים האלה, אי אפשר אמנם להצמיד לדברים תג מחיר, אולם המושבעים הראו לסמסונג שיש מחיר להעתקה". לורן רסטוקיה, דוברת מטעם סמסונג, אמרה כי "אנחנו מאוכזבים מההחלטה".

מספר שעות לאחר הפסיקה מקליפורניה קיבלה סמסונג חדשות רעות במסגרת קרב אחר שלה נגד אפל – הפעם בגרמניה. בית משפט בעיר מנהיים דחה את מועד מתן ההחלטה בתביעה שהגישה נגד המתחרה, לאחר שקבע "בוודאות קרובה" כי פג תוקפו של הפטנט, שלטענת סמסונג, אפל הפרה את זכויותיה בו. השופט העביר את ההחלטה האם הפטנט בר תוקף לבית המשפט לפטנטים של גרמניה ורק לאחר מכן יפסוק בתיק סופית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים