HP תשקיע בשנתיים הקרובות יותר ממיליארד דולר במיחשוב ענן

ענקית המיחשוב הודיעה כי תפתח ותציע מוצרים ושירותים בתחום וכי הענן הציבורי שלה, מבוסס OpenStack, יהיה זמין ב-20 דטה סנטרים בשנתיים הקרובות

HP הודיעה כי היא מתכננת להשקיע בשנתיים הקרובות יותר ממיליארד דולר כדי לפתח ולהציע מוצרי ושירותי מיחשוב ענן בקוד פתוח.

לפי הודעתה של ענקית ה-IT, הענן הציבורי שלה, מבוסס OpenStack, יהיה זמין ב-20 דטה סנטרים במהלך השנתיים הקרובות. Openstack הוא מיזם של כמה חברות שהחל לפני כשלוש שנים, במסגרתו הן חברו ליצירת פלטפורמת ניהול לתשתית הענן, מבוסס קוד פתוח. כיום חברות במיזם יותר מ-150 חברות, ויחד עם HP מובילות אותו יבמ (IBM), רד-האט (Red Hat), נבולה, Rackspace, סוסה ו- AT&T.

לדברי מרטין פינק, סגן נשיא בכיר ומנהל טכנולוגיה ראשי ב-HP, "מעבר לענן עצמו, האתגרים של הלקוחות הם איך לנהל אותו, לשלוט בו ולהקצות יישומים, וכל זאת בסביבת מיחשוב ענן היברידית, המתפרשת על פני מספר רב של גישות טכנולוגיות".

ההודעה באה לאחר שבשבוע שעבר חתמה HP חוזה עם ענקית הייצור והאלקטרוניקה הטייוואנית פוקסקון (Foxconn) לייצור שרתים לחברות המספקות שירותי מיחשוב ענן.

לפני יותר מחודש הייתה זו סיסקו (Cisco) שהודיעה כי תשקיע יותר ממיליארד דולר על מנת להיכנס לתחום מיחשוב הענן, במטרה להציע ללקוחות החברה שירותים בתחום כמו מתחרותיה.

החברה ששולטת בשוק הענן היא אמזון (Amazon), עם Amazon Web Services, שמניבים לה מיליארדי דולרים מדי שנה. מנתונים שפורסמו בדצמבר האחרון עלה כי הכנסות אמזון מהענן גדולות יותר מאלה של כל המתחרות יחדיו. על פי מחקר של סינרג'י (Synergy), שחקניות נוספות בענן הן Salesforce.com, מיקרוסופט (Microsoft), יבמ (IBM) וגוגל (Google).

ב-HP ישראל אמרו כי "HP הכריזה על תוכנית להגנה משפטית מפני תביעות להפרת קניין רוחני עבור משתמשי הענן שלה, ואפילו עבור צרכני הענן שיצרכו שירותים מספקי ענן של HP".

"נקים פלטפורמת פיתוח חדשה, מבוססת פלטפורמת הקוד הפתוח –  Cloud Foundry, שתאפשר לארגונים להקים ולפתח אפליקציות בגמישות גדולה ובזמן קצר", הוסיפו מקורות בחברה, והסבירו גם כי "HP Helion הוא מערך מקיף של מוצרי ושירותי ענן אשר מאפשרים ומקלים על ארגוני אנטרפרייז להקים, לנהל ולצרוך שירותי ענן פנימיים וחיצוניים בסביבת IT היברידית. הוא יחרוג מגבולות הענן המוכרים לנו ולמעשה יהווה את ה-Fabric של הארגון. הוא יספק יכולות ניהול, שליטה, ניראות וגמישות, עם חיסכון תפעולי ותקציבי".

מהחברה נמסר גם כי"מקור השם Helion, הוא אטום הטעון במטען חיובי כפול ביסוד Helium. קיימת זיקה חזקה בין המונח Helion לשמש (חלקיקים שנטענים בקרבת השמש) ולאל השמש היווני Helios. חשבנו כי מונח זה הוא המתאים ביותר לתיאור מערך הענן שלנו וגישתנו לענן בגלל שאנו שואפים שהוא יהווה יותר מעוד מערכת ענן בארגון, ויהיה ממוקם מעל העננים האחרים, בדיוק כמו השמש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים