גוגל דוחה את הדרישה האירופית לדחות את מועד השינוי של מדיניות הפרטיות

הרשויות באיחוד האירופי דורשות מגוגל לדחות את המועד שבו ייכנס לתוקף האיחוד של מדיניות הפרטיות ביחס למוצרים השונים ● בגוגל לא אוהבים את הרעיון וטענו שהגורמים הרלוונטיים באיחוד תודרכו על המדיניות החדשה מבעוד מועד

גוגל (Google) דוחה את הדרישה שהפנתה אליה הרשות של האיחוד האירופי להגנה על נתונים לדחות את המועד שבו תיכנס לתוקף מדיניות הפרטיות החדשה שלה. המדיניות החדשה והמאוחדת, שתחול על 60 מוצרים נפרדים, אמורה להיכנס לתוקף ב-1 במרס.

במכתב שנשלח ביום ה' למנכ"ל גוגל, לארי פייג', ביקש ג'ייקוב כהנשטם, יושב ראש "קבוצת העבודה לפי סעיף 29", "פסק זמן" לפני שייושמו בפועל השינויים במדיניות הפרטיות של גוגל. זאת, "על מנת להבטיח שלא יחולו אי הבנות לגבי מחויבותה של גוגל לשמור על פרטיות המידע של המשתמשים והאזרחים של האיחוד האירופי".

בתגובה למכתב הסביר פיטר פליישר, היועץ העולמי לפרטיות של גוגל, כי הגורמים המופקדים על הפרטיות באיחוד האירופי תודרכו מבעוד מועד ביחס לשינויים המתוכננים, עוד לפני ההודעה הרשמית, שניתנה ב-24 בינואר. לדבריו, אף אחד מהם לא ביקש דחייה כלשהי.

במסגרת התוכנית שעליה הכריזה גוגל היא מתכוונת לאחד את מדיניות הפרטיות כמעט בכל האתרים שהיא מפעילה – 60 במספר – ובכלל זה יו-טיוב (YouTube), ג'י-מייל (Gmail) וכמובן מנוע החיפוש הפופולרי. לאחר האיחוד תנהל גוגל את כל הנתונים במאגר אחד משותף שישמש לפרסום ממוקד.

גוגל ספגה בעבר ביקורת בעקבות שילוב התכנים מהרשת החברתית גוגל פלוס (+Google) בתוצאות החיפוש. כמו כן, על פי המבקרים, גוגל מנצלת לכאורה לרעה את מעמדה הדומיננטי בתחום החיפוש באינטרנט. כעת נוספה ביקורת גם על כך שהחברה אינה מאפשרת למשתמשים להגדיר שהשינויים החדשים במדיניות הפרטיות לא יחולו על נתוני הפרופיל שלהם.

מיקרוסופט (Microsoft), שדורשת מהרשויות מזה זמן להטיל מגבלות על גוגל, מיהרה לנצל את ההזדמנות: "השינויים שעליהם הכריזה גוגל יקשו על המשתמשים – ולא יקלו עליהם – לשלוט על נתוניהם", כתב פרנק שואו, הדובר הראשי של מיקרוסופט, בהודעה שפרסם בבלוג הרשמי של ענקית התוכנה. לדבריו, "הגישה שלנו שונה: אנחנו פועלים על מנת לשמור על הבטיחות והביטחון באינטרנט, להעניק שליטה על הנתונים ולהציע לכל משתמש אפשרות לבחור אם הנתונים יישמרו במחשב המקומי שלו או במיחשוב ענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים