דייב מנינגר, גרינפלאם-EMC: "ה-Big Data משנה וישנה את חיינו באופן בו נעבוד ונתנהג"

"ה-Big Data הוא לא רק המידע האינסופי והטיפול בו, אלא גם גילוי דפוסי התנהגות שונים של מגיפות, פקקים בעורקי תחבורה, מחלות וקשרים חברתיים או סוציו-אקונומיים", אמר מנינגר - מנהל פיתוח עסקי ואסטרטגיה בגרינפלאם-EMC ● לדבריו, "הטלפונים החכמים הופכים להיות החיישנים הגלובליים, והם בבחינת נקודות הקצה של מערכת העצבים של כדור הארץ"

"ה-Big Data, המידע רחב ההיקף ושופע הנתונים, משנה ובעיקר ישנה את חיינו ואת אופן עבודתנו והתנהגותנו. ההשפעה שלו תהיה בכל תחומי החיים, ומהארגונים העסקיים הוא דורש גישה שונה לטיפול במידע", כך אמר דייב מנינגר, מנהל פיתוח עסקי ואסטרטגיה בגרינפלאםEMC.

מנינגר דיבר אתמול (ג') במסיבת עיתונאים שנערכה במוזיאון לצילום וקולנוע בלונדון. באירוע הוסברו התועלות שבטיפול ב-Big Data, ובהשפעתן על תחומי החיים השונים. מסיבת העיתונאים היא חלק מאירועי הפרויקט הגלובלי האומנותי בשם "הפנים האנושיות של ה-Big Data", שענקית תשתיות ניהול המידע EMC היא נותנת החסות הראשית שלו.

לדברי מנינגר, הוא הבין כי ה-Big Data הפך למשמעותי כאשר העיתונות הרגילה, לא זו הטכנולוגית, החלה להשתמש בו ב-2010. המושג, אמר, הוא המקביל לאינטרנט של שנות התשעים – אז אנשים ברובם ידעו על קיומה של הרשת, לא גלשו, ולא ידעו להעריך את השינוי שהרשת תביא לחייהם. הוא ציין, כי "ה-Big Data הוא לא רק המידע האינסופי והטיפול בו, אלא גם גילוי דפוסי התנהגות שונים של מגיפות, פקקים בעורקי תחבורה, מחלות וקשרים חברתיים או סוציו-אקונומיים. הטלפונים החכמים הופכים להיות החיישנים הגלובליים, והם בבחינת נקודות הקצה של מערכת העצבים של כדור הארץ".

לדבריו, מאז החלה החברה לארכב מידע, טיפלה EMC בעשור האחרון בנפח של 11.6 אקסה-בייטים (מיליארד-מיליארד או מיליון-טריליון), וכי היא מטפלת ב-24% מהמידע העולמי המאוחסן. המידע, ציין, מגוון וכולל מידע רפואי, צילומי, וידיאו, חברתי, מוזיקלי, גנטי, ומידע המגיע מחיישנים, לרבות טלפונים חכמים. עוד הוסיף, כי 90% מהמידע העולמי נוצר בשנתיים האחרונות. במהלך יממה אחת, נוצר מידע הגדול פי 70 מכלל המידע האגור בספריית הקונגרס בוושינגטון.

הוא ציין כמה פרויקטים במסגרתם מטופל ה-Big Data, ביניהם מדענים גרמנים המשתמשים בטכנולוגיית זיהוי פנים אנושיות לטובת תיעוד וחקר התנהגות השימפנזים באפריקה. פרויקט אחר, ציין מנינגר, הוא מבצע לחיסון פוליו בתושבי צפון ניגריה, במסגרתו צוותי הבריאות של האו"ם מסתובבים עם נווטנים (GPS) ומתעדים כל מיני כפרים שכלל לא מצויים במפות, ובדרך זו מאפשרים לצוותי בריאות אחרים – כאלה העוסקים בחיסון מחלות אחרות, דוגמת מלריה ואיידס – לדעת על קיומם של אותם כפרים.

בשבוע שעבר הושק יישום לפרויקט "הפנים האנושיות של ה-Big Data". מנינגר ציין, כי הפרויקט מבוסס על ההנחה שהמידע הנאסף ממגוון מקורות, בהם לוויינים, חיישנים, מצלמות וטלפונים חכמים, ומאפשר לאנושות לחוש, להבין ולהשפיע על היבטים שונים בקיום שלנו. דוגמאות לכך הן פילי ים המצוידים באנטנות על ראשם לסריקת האוקיינוסים, מערכת SMS המונעת מכירת תרופות מזויפות בגאנה, טלפונים חכמים שיכולים לנבא האם אתה עומד להיכנס לדיכאון וגלולות שמסוגלות לשדר מידע מגופך לרופא שלך.

על הפרויקט מנצחים הצלם ריק סמולן וחברת ההפקות Against All Odds. סמולן צילם בעבר למגזינים טיים (Time), לייף (Life) ונשיונל ג'יאוגרפיק (National Geographic). לפני שנים רבות הוא החליט לבצע פרויקט בשם "יום בחיים", במסגרתו הוא החליט להקפיא יום בחיי תושבי אוסטרליה, ולשם כך שלח עשרות צלמים לרחבי היבשת למשך 24 שעות. עם הצלחתו באוסטרליה של הפרויקט, שיצא כספר, סמולן ערך אותו גם בארצות נוספות, דוגמת ברית המועצות ויפן.

על מנת להמחיש וליצור עדות חזותית של ה-Big Data בפעולה, Against All Odds שלחה במרץ השנה יותר מ-100 צלמים, עורכים וכתבים לכל העולם כדי לחקור את התחום ולקבוע האם הוא באמת כלי שיעזור לנו להתמודד עם האתגרים הניצבים בפני האנושות.

באמצעות היישום, שהושק לפני ימים אחדים, מנסים סמולן וצוותו לייצר תמונה של האנושות במהלך שבעה ימים. היישום מזמין את המשתמשים לחלוק רעיונות, ולהשוות את תשובותיהם מול משתמשים אחרים מרחבי העולם. באמצעות היישום יוכלו אנשים לשתף את מסלולי התנועה שלהם במהלך היום, לצלם את האביזר שלדעתם מביא להם מזל, ולגלות סודות כמוסים אודות משתמשים אחרים. "כל אדם הנושא טלפון חכם הופך לחיישן אנושי, ומאפשר לנו לחוש ולמדוד את העולם בזמן אמיתי", אמר סמולן. "מריפוי מחלות ועד לשימור משאבים יקרים כמים ואנרגיה – ה-Big Data עשוי להיות הכלי שבו נשתמש על מנת לטפל בנושאים החשובים ביותר בזמננו".

לצד מסיבת העיתונאים שנערכה אתמול בלונדון, נערכו מסיבות עיתונאים מקבילות בניו-יורק ובסינגפור, במסגרת אירועי Mission Control Day. המידע שנאסף נותח, זכה להדמיה חזותית ופורש. מומחים הציגו באירועים אלה דוגמאות מעבודתם במעבדת Big Data אינטראקטיבית. כך, הוצגו יישומים לניתוח מידע שכזה המסייעים בתחומי הבריאות, ביטחון הפנים, כלכלה, חברה, כמו גם יישומים המסייעים לארגונים להיות תחרותיים יותר.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים בלונדון

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים