ההסתדרות: הקמנו ועד לעובדי אמדוקס

ארגון העובדים הודיע לחברה כי הצליח לאגד יותר משליש מעובדיה, כנדרש בחוק ● זאת, לאחר שבית הדין האזורי לעבודה הורה להנהלת אמדוקס שלא להכיר בוועד פנימי ● דיון בנושא יתקיים בבית הדין בשבוע הבא

תוצאות מעורבות. אמדוקס

כחמישה חודשים לאחר שהחלו להתאגד, ולמרות הניסיונות לסכל את ההתארגנות, עובדי אמדוקס ישראל הקימו ועד בהסתדרות – כך הודיע הארגון.

במכתב ששלח היום (ג') יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, להנהלת החברה, נכתב כי יותר משליש מעובדי החברה חתמו על טפסי ההצטרפות לארגון היציג, כנדרש בחוק. נמסר כי מהלך ההתארגנות "החל על רקע רצונם של העובדים להבטיח את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאי העסקתם".

אמדוקס ישראל, מקבוצת אמדוקס העולמית, מעסיקה בארץ כ-4,700 עובדים – רובם במרכז הפיתוח ברעננה, ויתר העובדים בסניפים נוספים בחיפה, בנצרת ובשדרות. אמדוקס היא אחת מחברות ההיי-טק הראשונות והגדולות בישראל ועיקר פעילותה היא בתחומי הבילינג, מערכות מידע ופיתוחים לחברות תקשורת וסלולר בעולם ובישראל, דוגמת AT&TT-mobile, וריזון (Verizon), סלקום, פלאפון ובזק.

מהלך ההתאגדות של עובדי אמדוקס החל בחודש מאי השנה, וכלל מאבק משפטי כנגד ועד פנימי, שקם במטרה לעצור את ההתארגנות. לאחר שהמחלקה המשפטית של ההסתדרות הגישה עתירה בנושא לבית הדין האזורי בתל-אביב, נפסק בחודש אוגוסט כי הוועד הפנימי אינו ארגון עובדים – ואסר על הנהלת החברה להכיר בו ככזה, ולנהל איתו מו"מ קיבוצי. דיון נוסף בנושא יתקיים בשבוע הבא.

ההתאגדות צמחה מלמטה

לדברי אורי פנחסי, יו"ר ועד הפעולה של אמדוקס, "ההתאגדות שלנו צמחה מלמטה, מעובדי אמדוקס שאוהבים את החברה, רוצים לשמור עליה וגם לדאוג לביטחונם התעסוקתי ולרווחתם של העובדים. עובדי אמדוקס גאים היום, יותר מתמיד – להיות חלק מהמשפחה המאוגדת הזאת. ביחד – אמדוקס תהיה חזקה יותר. אנחנו קוראים לכולם להמשיך להצטרף ולחזק אותנו, לקראת המשא ומתן להסכם קיבוצי".

חלוצי הוסיף כי "התאגדות העובדים האותנטית קראה היום את קריאת הניצחון שלה למול הניסיונות לסכלה. טוב תעשה הנהלת אמדוקס אם תודיע באופן מיידי כי היא מכירה בוועד העובדים ותתחיל במו"מ להסכם קיבוצי, כמתחייב ממנה בחוק".

עובדי אמדוקס מצטרפים לעשרות אלפי עובדים שכבר מאורגנים באיגוד המקצועי שהקימה ההסתדרות בשנה שעברה לעובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק. מאז הקמתו, התאגדו בו עובדים בחברות היי-טק גדולות נוספות, בהן קומברס , סאפ (SAP), נס טכנולוגיות, סלקום, פלאפון, HOT Mobile, פרטנר ובזק בינלאומי. עובדים של חברות נוספות התארגנו בהסתדרות הלאומית.

מאמדוקס ישראל נמסר בתגובה כי בנוסף להודעה הקודמת של הארגון העצמאי של עובדי אמדוקס על היותו הארגון היציג, התקבלה אתמול (ג') הודעה מההסתדרות שלטענתה היא הארגון היציג. הנהלת החברה ביקשה מההסתדרות את טפסי ההצטרפות ותבדוק את טענתה. בנוסף, בשבוע הבא יתקיים דיון בערעור שהגיש הארגון העצמאי של עובדי אמדוקס התובע להכיר בו כארגון יציג בבית הדין הארצי לעבודה. הנהלת החברה תמשיך ותפעל כחוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים