אינטל רכשה את הסטארט-אפ הישראלי עומק אינטראקטיב תמורת 50 מיליון דולרים

החברה הנרכשת, שיושבת בבית שמש, מפתחת מוצר תוכנה עם אפליקציות בתחום הגיימינג, פלטפורמת תוכנה שתאפשר לכל חומרה בתחומי האודיו והווידיאו להתממשק למערכת ● אינטל מסרה לאנשים ומחשבים, כי "רכישת עומק אינטראקטיב תשפר את היכולות שלנו בעולם המיחשוב התפיסתי"

אקזיט כחול לבן שני באותו היום: אינטל (Intel) הודיעה, כי רכשה את הסטארט-אפ הישראלי עומק אינטראקטיב, שמושבו בבית שמש. הרוכשת סירבה למסור את סכום הרכישה, אולם גורמים בענף העריכו שהוא נע בין 45 ל-50 מיליון דולרים. הידיעה על העסקה באה לאחר שמוקדם יותר היום (ג') פורסם, כי PTC האמריקנית רכשה את אניגמה הישראלית תמורת 10 מיליון דולרים.

מאינטל נמסר לאנשים ומחשבים, כי "רכישת עומק אינטראקטיב תשפר את היכולות שלנו בעולם המיחשוב התפיסתי". במסגרת הסכם הרכישה יעברו עובדי עומק אינטראקטיב למרכזי המחקר של אינטל בישראל.

עומק אינטראקטיב מפתחת מוצר תווכה עם אפליקציות בתחום הגיימינג, פלטפורמת תוכנה שתאפשר לכל חומרה בתחומי האודיו והווידיאו להתממשק למערכת, באופן שניתן יהיה לבצע הסבה של משחק רגיל לכזה שנשלט על ידי מערכת זיהוי תנועה, ללא הצורך לשכתב את הקוד.

יצוין שהחברה הנרכשת אינה זרה לאינטל, שכן זרוע ההשקעה שלה, אינטל קפיטל (Intel Capital), הובילה את סבב ההשקעות השלישי של עומק, שהגיע לשבעה מיליון דולרים. מאז שהוקמה ב-2007 על ידי בני הזוג ג'נין וגרשום קטלירוף גייסה עומק 14.3 מיליון דולרים. בסיבוב הראשון היא גייסה 3.5 מיליון דולרים מיזמים וכמה אנג'לים ובסיבוב השני – 3.8 מיליון, כולם מקרן ההשקעות האמריקנית Artists & Instigrators.

דיווח על מגעים לרכישת החברה פורסם עוד בחודש אפריל. אז היו הערכות לפיהן גם סמסונג (Samsung) מתעניינת ברכישת הסטארט-אפ הישראלי.

אירועים קרובים