פרסום ראשון: ג'ו טוצ'י, יו"ר ומנכ"ל EMC, יגיע לביקור בישראל

האיש החזק בענקית האחסון יגיע לביקור שני בישראל ב-15 בנובמבר, כאשר יארחו אותו בישראל ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המצוינות של EMC, ודני נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל ● ההגעה ארצה נועדה לסייע לחברה במאמציה להיות שותפה בהקמת פרויקטי מיחשוב בעת מעבר אגף התיקשוב לנגב ● אדריאן מקדונלד, נשיא החברה לאזור EMEA, יגיע אף הוא ב-3 בנובמבר וייקח חלק בכנס הלקוחות והשותפים השנתי

פורש לגמלאות בכבוד. ג'ו טוצ'י, יו"ר ומנכ"ל EMC

ג'ו טוצ'י, מנכ"ל ויו"ר EMC, יגיע לביקור בן ארבעה ימים במהלך החודש הקרוב – מ-15 עד 18 בנובמבר. במהלך ביקורו ייפגש טוצ'י עם גורמים בכירים בממשלה ובמגזר הציבורי והביטחוני, כמו גם עם לקוחות ושותפים עסקיים של ענקית תשתיות ניהול המידע בישראל.

ילוו את ביקורו של מנכ"ל EMC בישראל, ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המצוינות של החברה בישראל, בהרצליה ובאר שבע, וכן דני נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל.

EMC היא החברה הרב לאומית הראשונה שהתייצבה לצד המדינה בהשקעות בפיתוח פארק ההיי-טק בבאר שבע, מקום משכנו העתידי של אגף התיקשוב בצה"ל. ביקורו של המנכ"ל והיו"ר הוא למעשה תמיכה נוספת בפעילות הסניף המקומי ובפעילות מרכז המו"פ שבנגב, ונועד לסייע לו במאמציו להיות שותף בהקמת פרויקטי מיחשוב בעת המעבר המתוכנן.

טרם ביקורו של טוצ'י, ב-3 בנובמבר, עתיד להגיע לישראל בכיר נוסף בחברה, אדריאן מקדונלד, נשיא EMC לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה). מקדונלד ישתתף בין היתר בכנס הלקוחות והשותפים השנתי שעורכת החברה, ב-4 בנובמבר.

טוצ'י הודיע ב-2011 על כוונתו לפרוש מתפקידו בתוך שנה, אולם הודיע בינואר 2012 כי נענה לפניית מועצת המנהלים של החברה והחליט להמשיך. בהתייחסו לנושא באותם ימים, אמר כי "מבחינתי האישית, מעולם לא הייתי נמרץ יותר ומעולם לא חשתי התלהבות רבה יותר מההישגים שהחברה הזו יכולה להגיע אליהם".

היסטוריה ענפה של רכישות כחול-לבן
לענקית האחסון היסטוריה ענפה של רכישות בישראל. במאי 2006 רכשה את קאשיה (Kashya) תמורת 153 מיליון דולר במזומן. בראיון לאנשים ומחשבים, אמר על כך טוצ'י: "הרכישה הניבה לנו החזר השקעה מהיר והייתה שווה כל דולר". חודש לאחר מכן רכשה החברה את פרואקטיביטי (ProActivity) תמורת 30 מיליון דולר ואת אן-ליירס (nLayers) תמורת 50 מיליון דולר.

ב-2007 קנתה החברה את הקניין הרוחני (IP) של הסטארט-אפ הישראלי אילומינייטור (Illuminator) תמורת 10 מיליון דולרים. אילומינייטור הוקמה ב-2004, כספין-אוף של אינטגריטי.

EMC אף השקיעה בכמה חברות ישראליות. היחידה מביניהן שנחשפה לתקשורת הייתה ההשקעה בסטארט-אפ Varonis, שעוסק באבטחת מידע. החברה השקיעה בו כחלק מסיבוב גיוס של 15 מיליון דולר, בהשקעה שהושלמה בשלהי 2008. הקשר בין Varonis ל-EMC נוצר מספר שנים קודם לכן כאשר החברה הישראלית מכרה לענקית תשתיות המידע את מוצר אבטחת המידע שלה, והאחרונה אף הפכה בהמשך למפיצה של המוצר ללקוחותיה.

הסטארט-אפ הישראלי סאיוטה (Cyota) הוקם ב-2001 ופעל באבטחת בנקאות מקוונת. הוא קיבל את הדחיפה הרצינית שלו ב-2006, כשרשות התקינה הפיננסית של ארצות הברית (FFIC) קבעה שמגזר הבנקאות יחויב לעמוד ברגולציות עוד באותה השנה. מיד לאחר מכן נרכשה סאיוטה על ידי RSA תמורת 145 מיליון דולר במזומן, שבעצמה נרכשה ב-2006 על ידי EMC. שר הכלכלה והמסחר, נפתלי בנט, היה המנכ"ל ואחד מארבעת המייסדים של סאיוטה.

באוקטובר 2011 רכשה EMC את הסטארט-אפ הישראלי זטה-פוינט (Zettapoint) תמורת מיליוני דולרים. זטה-פוינט מספקת מיטוב של בסיסי נתונים ומיטוב הביצועים של היישומים, במטרה להפחית באופן דרמטי את העלות בעלות כוללת (TCO). במאי 2012 רכשה החברה את XtremeIO הישראלית תמורת 450 מיליון דולר. בחודש יולי האחרון ביצעה החברה את הרכישה השמינית שלה בישראל – ScaleIO, שהוקמה לפני שנתיים על ידי בועז פלגי וארז וובמן, תמורת כרבע מיליארד דולר במזומן.

הבכירים בישראל
זהו ביקורו השני של טוצ'י בישראל, לאחר שבדצמבר 2011 חנך את מרכז המצוינות של החברה בהרצליה, המנוהל על ידי ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא ב-EMC. מאז ביקורו הקודם, הקימה החברה אתר מו"פ נוסף, שלוחה של מרכז המצוינות, בעיר באר שבע, בניהולה של מאיה הופמן-לוי.

הגעתו של טוצ'י מצטרפת לשורה ארוכה של ראשי חברות בינלאומיות שבאו ארצה לביקור בסניף המקומי. האחרונה לעשות כן היא מנכ"לית יבמ (IBM), ג'יני רומטי, שהגיעה לביקור חטוף באוגוסט האחרון. לפניה ביקרו פול אוטליני, מנכ"ל אינטל (Intel) עד לא מכבר, שעשה זאת בסוף 2012. זה היה ביקורו השלישי בישראל. אותה עת ביקר בישראל סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft), בפעם הרביעית מתוך חמש פעמים בסך הכל. מייסד ויו"ר הענקית מרדמונד, ביל גייטס, ביקר אף הוא בארץ, ב-2006.

לארי אליסון, מייסד ומנכ"ל אורקל (Oracle) והיהודי העשיר בעולם, עם הון אישי של 41 מיליארד דולר, הגיע ארצה ב-2007. הישראלית לשעבר צפרא כץ, נשיאה משותפת באורקל, ביקרה בארץ פעמים רבות במסגרת תפקידה. ביקרו בישראל גם מנהלים בכירים ב-HP, בהם מארק הארד, שביקר בארץ בעשור הקודם, כששימש מנכ"ל HP, וליאו אפותקר, אף הוא מנכ"ל לשעבר של החברה, שהגיע לישראל במסגרת תפקידו ובהיותו צעיר אף למד בארץ.

מנהלי IT בכירים נוספים שביקרו בישראל הם מייקל דל, מייסד ומנכ"ל דל (Dell). מנכ"ל ענקית המיחשוב, יהודי אף הוא, הגיע ארצה ב-2009 לרגל חגיגת העשור להקמת הסניף הישראלי של החברה.

שיאן הביקורים בארץ בין בכירי ספקיות ה-IT הוא פט גלסינגר, מנכ"ל VMware העולמית עם עבר של שלושה עשורים באינטל, שהעיד על עצמו: "מכיר את ישראל היטב, בין השאר בשל עבר של שלושה עשורים באינטל". גלסינגר ביקר בארץ לא פחות מ-54 פעמים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים