אחרי שעזב את אורקל: צ'ארלס פיליפס מונה למנכ"ל אינפור

בתפקידו החדש ימצא עצמו פיליפס בעימות חזיתי מול לארי אליסון, מעסיקו לשעבר באורקל, מאחר שאינפור פועלת בעולם התוכנות והיישומים העסקיים, ומייצרת, בין השאר, מערכות ERP, CRM ותוכנות לניהול נכסים ● על פי ההערכות, מינוי פיליפס יביא ערך לחברה, ויגדיל את נתח השוק שלה, בשל היותו בקיא במהלכים העתידיים של אורקל בעולם ה-ERP

פחות מחודשיים לאחר שצ'ארלס פיליפס, לשעבר נשיא משותף באורקל (Oracle), עזב את החברה והוחלף על ידי מארק הארד, לשעבר מנכ"ל HP, הוא מצא עבודה חדשה. בסוף השבוע פורסם, כי פיליפס מונה למנכ"ל וחבר הנהלת אינפור (Infor).

בתפקידו החדש, צפוי פיליפס להימצא בחיכוך מסוים עם מעסיקו לשעבר, לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל. הסיבה לכך היא שאינפור פועלת בעולם התוכנות והיישומים העסקיים, ומייצרת, בין השאר, מערכות ERP ,CRM ותוכנות לניהול נכסים.

המטה של אינפור נמצא באטלנטה. החברה מונה 8,000 עובדים, ויש לה 70 אלף לקוחות ארגוניים ב-125 ארצות. בעולם הטכנולוגי נשמעו דיבורים שלפיהם מינוי פיליפס יביא ערך לחברה, ויגדיל את נתח השוק שלה, בשל היותו בקיא במהלכים העתידיים של אורקל בעולם ה-ERP. "פיליפס יודע היכן קבורים כל השלדים בארונות של אורקל, הוא מכיר את כל לקוחותיה הגדולים", אמר מרטין טאר, מנכ"ל Tiburon Technologies – חברה המתמחה בהגירת יישומי לגאסי לאלה של יבמ (IBM), אורקל ומיקרוסופט (Microsoft). לדבריו, "מדובר בזכייה עצומה עבור אינפור".

מינויו של פיליפס מעלה את השאלה האם אליסון ינהג כמו שהנהלת HP פעלה לאחר מינוי הארד, כאשר הגישה נגד הנהלת אורקל והארד עצמו תביעה למניעת המינוי שלו כנשיא משותף בחברה, בטענה לחשיפת סודות מקצועיים ועסקיים. בסופו של דבר, התביעה הוסרה ושתי ענקיות ה-IT הגיעו להסדר ביניהן.

אנליסטים ציינו, כי בפני פיליפס ניצב אתגר משמעותי – הן בהיבט של הקונסולידציה על ידי ענקיות ה-IT והן בהיבט הגידול בדרישות של הלקוחות בעולם היישומים העסקיים. החברה נחשבת כספקית היישומים העסקיים השלישית בעולם, אחרי אורקל וסאפ (SAP).

מנכ"ל אינפור, ג'ים שאפר, יישאר בתפקידו כיושב ראש הנהלת החברה, ויעסוק בפיתוח עסקי. יצוין, כי שאפר הוא שותף בכיר בקרן Golden Gate Capital, המחזיקה העיקרית במניות אינפור.

השנה הרעה של צ'ארלס פיליפס

השנה האחרונה לא היטיבה עם פיליפס. בטרם עזב את אורקל, הוא עזב את תפקידו כראש חטיבת העסקים הגלובליים לטובת בוב וויילר, המנכ"ל הקודם של פייז פורוורד (Phase Forward), יצרנית תוכנה לתחום הבריאות, שאותה רכשה אורקל באפריל האחרון תמורת 685 מיליון דולרים. במצב זה, היה פיליפס נטול אחריות מגזרית, אלא רק על המכירות והשיווק של החברה באופן כולל.

מוקדם יותר השנה צולם פיליפס בחברת המאהבת שלו, ונאלץ להודות שניהל רומן מחוץ לנישואים. הוא הוסיף אז, כי פרסום התמונות היה נקמה של המאהבת בו, לאחר שהרומן ביניהם הסתיים.

ביולי השנה שחרר פיליפס התבטאות תמוהה שלפיה בכוונת אורקל להשקיע בחמש השנים הבאות סכום גדול בצורה בלתי רגילה – 70 מיליארד דולרים – ברכישות של חברות IT. "זה רק השלב המוקדם במשחק ונותר הרבה לעשות", אמר פיליפס בכנס סיעור מוחות טכנולוגי שערך המגזין פורצ'ן (Fortune) באספן, קולורדו. לרוע מזלו, האירוע תועד וצולם, והמגזין שחרר את הסרט לרשת. המנחה הנדהם נראה בסרט שואל את פיליפס: "אתה רוצה לומר לי שתשקיעו ברכישות 70 מיליארד דולרים?", והוא ענה: "אם העניינים יסתדרו – כן. בקלות נוכל לעשות זאת".

מיד לאחר מכן, הוציאה אורקל "הבהרה" פתלתלה שלפיה "אף על פי שבלתי סביר באופן קיצוני שנוציא בחמש השנים הקרובות סכום שאפילו מתקרב ל-70 מיליארד דולרים לרכישות, נמשיך להיות שאפתניים וסתגלניים. אם תנאי השוק יאפשרו זאת, נרכוש חברות נוספות ההולמות את האסטרטגיה, היעדים וצרכי הלקוחות שלנו".

פיליפס, לשעבר בנקאי השקעות, הגיע לאורקל ב-2003 על מנת לטפל בנושא הרכישות. מאז הגיעו לחברה היא רכשה 60 חברות בעלות של יותר מ-30 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים