HP פתחה בחקירה חדשה נגד מארק הארד

החקירה נפתחה בתגובה לתביעת בעלי המניות של HP, שטענו בבית המשפט, כי מצנח הזהב שקיבל הארד הוא "לא הגיוני, ופרס גדול מדי ובלתי ראוי למנכ"ל" ● החקירה תיערך על ידי קבוצת פרקליטים וחוקרים עצמאית ובלתי תלויה, ותתמקד - לצד הארד עצמו, בכמה אישים שמונו להנהלת HP לאחר עזיבתו ● המדובר בחקירה השישית שנפתחת בארה"ב סביב הפרשה

HP פתחה בחקירה חדשה בעניין המנכ"ל שלה לשעבר, מארק הארד – כך עולה ממסמכים שהוגשו לבית המשפט בשבוע שעבר, ומדיווחים בעיתונות הטכנולוגית בארה"ב בסוף השבוע. יצוין, כי זו החקירה השישית שנפתחת בארה"ב סביב הפרשה.

החקירה החדשה נסבה על נסיבות עזיבתו של הארד את התפקיד, והתקופה שקדמה לעזיבה. זאת, בשל מצנח הזהב של עשרות מיליוני הדולרים שקיבל עם עזיבתו. החקירה נפתחה בתגובה לתביעת בעלי המניות של HP, שטענו בבית המשפט, כי מצנח הזהב הוא "לא הגיוני, ופרס גדול מדי ובלתי ראוי למנכ"ל". כזכור, הארד קיבל עם עזיבתו את HP סכום הנע בין 35 ל-40 מיליון דולרים.

החקירה תיערך על ידי קבוצת פרקליטים וחוקרים עצמאית ובלתי תלויה, ותתמקד – לצד הארד עצמו, בכמה אישים שמונו להנהלת HP לאחר עזיבתו, ביניהם ליאו אפותקר – מנכ"ל סאפ (SAP) לשעבר, וריי ליין – לשעבר בכיר באורקל (Oracle).

המדובר בתביעה שהוגשה בסוף השנה שעברה על ידי חלק מבעלי המניות של HP. במסמכים שהוגשו לבית משפט בדנוור, התבקש הארד להיות חלק מתביעה שהוגשה על ידם נגד החברה. במסגרת זו, ביקשו אותם בעלי מניות שהוא יחשוף מסמך הקשור לפיטוריו.

המסמך האמור הוא מכתב שנשלח על ידי עו"ד גלוריה אלרד, עורכת הדין של ג'ודי פישר – עובדת הקבלן של HP שעימה היה הארד מצוי בקשרים אישיים. אלרד רצתה לגשר בוויכוח בין הארד לפישר, שטענה שהוא הטריד אותה מינית, ושלחה לו מכתב שבעלי המניות טוענים, כי הוא כולל "אי-דיוקים רבים". בעלי המניות ביקשו, בין השאר, לקשר בין ביצועיו העסקיים של הארד לבין ענייניו האישים, ודרשו מבית המשפט לעיין בספרי החשבונות של HP.

כזכור, הארד עזב במפתיע את HP באוגוסט, כשהוא הותיר אחריו את המשקיעים בחברה נדהמים. מספר חקירות, פנימיות וחיצוניות, נפתחו לפני ולאחר עזיבתו. האחת נסבה סביב השאלה האם הוא הטריד מינית את פישר, והשנייה, שבגינה הוא נאלץ לעזוב את תפקידו, הביאה למסקנה, כי הוא מסר דיווח כוזב לגבי הוצאותיו האישיות, בעת שבילה עם פישר. חקירה שלישית נפתחה על ידי הרשות האמריקנית לניירות ערך, ה-SEC, והרביעית קשורה לשאלה האם הוא סיפר לפישר אודות העסקה הנרקמת לרכישת EDS תמורת מיליארדי דולרים, בטרם זו פורסמה. החקירה החמישית נפתחה באחרונה על ידי HP בשאלה האם הארד שאל בכירים בחברה על פישר, שנתיים לפני שזו הועסקה על ידי חברת הקבלן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים