יבמ: וירג'יניה רומטי תחליף את פלמיסיאנו בתפקיד המנכ"ל

רומטי היא האישה הראשונה שמונתה לתפקיד מנכ"ל הענק הכחול ● היא נחשבת כמי שרואה את התמונה הכוללת אך יודעת להתמקד גם בפרטים הקטנים, ומביאה עמה לתפקיד את הקשרים שכוננה עם הלקוחות הגדולים כששימשה כמנהלת המכירות העולמית של החברה ● המנכ"ל הפורש, סם פלמיסיאנו, רמז בינואר השנה שהוא לא ימשיך את המסורת הנהוגה ביבמ, שלפיה מנהלים בכירים פורשים בגיל 60 - אולם שינה דעתו

וירג'יניה רומטי היא זו שתחליף את סם פלמיסיאנו בתפקיד מנכ"ל יבמ (IBM). רומטי תיכנס לתפקיד, וכן תחל לשמש כנשיאת הענק הכחול, ב-1 בינואר 2012. היא קודמה לתפקיד לאחר ששימשה מנהלת המכירות העולמית של החברה. לפני כן ניהלה רומטי את חטיבת הייעוץ של הענק הכחול.

בתחילת השנה עוד אמר סם פלמיסיאנו, כיום בן 60, שבעתיד הנראה לעין הוא אינו מתכוון "ללכת לשום מקום". הוא רמז בכך שבכוונתו לחרוג מהמסורת הנהוגה ביבמ, שלפיה המנהלים פורשים בהגיעם לגיל 60.

אולם נראה שפלמיסיאנו, שבהנהגתו נהנתה יבמ מאחת מתקופות הצמיחה הארוכות ביותר בתולדות החברה, שינה את דעתו. אתמול (ג') הוא הודיע, כי בכוונתו לפרוש ב-1 בינואר הקרוב מתפקיד המנכ"ל. עם זאת, הוא ימשיך לכהן כיושב ראש מועצת המנהלים של החברה.

רומטי, שתהיה האישה הראשונה שזוכה לכהן בתפקיד מנכ"ל יבמ, נחשבת כמי שרואה את התמונה הכוללת, אך יודעת להתמקד גם בפרטים הקטנים. היא מביאה עמה לתפקיד המנכ"ל את הקשרים שכוננה עם הלקוחות הגדולים כששימשה כמנהלת המכירות.

"ג'יני רומטי ניהלה בעשור האחרון בהצלחה כמה מהחטיבות החשובות ביותר של יבמ, מההקמה של חטיבת IBM Global Business Services ועד לפיתוח של יחידת Growth Markets", אמר פלמיסיאנו. רומטי מצידה ציינה, כי "אין זכות גדולה יותר בעולם העסקים מאשר להתבקש לנהל את חברת יבמ".

לפני מספר חודשים פורסם, כי רומטי מובילה במרוץ לתפקיד מנכ"ל יבמ על פני שני מועמדים אחרים – מייקל דניאלס, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל קבוצת השירותים בחברה, ורודני אטקינס, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל חטיבת המערכות והטכנולוגיות בענק הכחול.

לרומטי לא יחסרו אתגרים בתפקידה החדש. אף על פי שברבעונים האחרונים נהנתה יבמ מגידול קבוע ברווחים, הרי שבשורת ההכנסות היו ביצועי החברה פחות זוהרים. ברבעון האחרון הסתכמו המכירות ב-26.16 מיליארד דולרים – גידול של 3% בלבד בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אם מנכים את ההפרשים בשערי המטבע. המקור לחלק ניכר מהגידול בהכנסות היה בחברות שנרכשו.

כעת יהיה על רומטי למצוא שווקים חדשים שיוכלו לשוב ולהזין גידול משמעותי יותר בהכנסות החברה. חטיבת התווכה והחטיבה לשירותי מיחשוב, שדניאלס עמד בראשה, מניבות אמנם ביצועים נאים, אך אינן נחשבות כבעלות פוטנציאל למצות את הצמיחה בשווקים חדשים דוגמת מכשירים ניידים, מדיה חברתית ושירותים עסקיים בענן.

אחת האפשרויות היא שבהנהגת רומטי תחל יבמ לפעול בשוק היישומים, שממנו נעדרה עד כה. מזה זמן רב נחשבת סאפ (SAP) כמועמדת לרכישה על ידי הענק הכחול, אם זו תבקש להתחיל לפעול בשוק של היישומים הארגוניים.

השתתף בהכנת הידיעה: יוסי הטוני

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים