ג'ייק פורווי, DataKind: "ה-Big Data מסייע לעולם להיות מקום טוב יותר"

"אנחנו עוברים מהפכת נתונים שמשנה את הדרך בה אנחנו מבינים ומתקשרים איש עם רעהו", אמר פורווי, מייסד ומנכ"ל החברה, שמסייעת לעמותות ולארגונים נטולי כוונת רווח להפוך נתונים למידע בעל ערך ● לדבריו, "המהפכה רק בתחילתה ויש עוד דרך ארוכה עד שניתן יהיה לגבש את הנתונים ולהפוך אותם למידע בעל ערך"

"העולם עובר מהפכת נתונים שמשנה את הדרך בה אנחנו מבינים ומתקשרים איש עם רעהו. המהפכה רק בתחילתה ויש עוד דרך ארוכה עד שניתן יהיה לגבש את הנתונים ולהפוך אותם למידע בעל ערך. בתוך זה, אין ספק שה-Big Data מסייע לעולם להיות מקום טוב יותר", כך אמר ג'ייק פורווי, מייסד ומנכ"ל DataKind.

פורווי דיבר במסגרת מסיבת עיתונאים שנערכה במוזיאון לצילום וקולנוע בלונדון שבמהלכה הוסברו התועלות שבטיפול ב-Big Data והשפעתן על תחומי החיים השונים. מסיבת העיתונאים היא חלק מאירועי הפרויקט הגלובלי האומנותי "הפנים האנושיות של ה-Big Data", שענקית תשתיות ניהול המידע EMC היא נותנת החסות הראשית שלו.

לדברי פורווי, DataKind, אותה ייסד, מסייעת לעמותות ולארגונים נטולי כוונת רווח להפוך נתונים שהם לא יכולים לנתח אותם למידע בעל ערך. הוא הסביר שבדרך זו ניתן לסייע לארגונים ארציים ובינלאומיים בתחומים רבים, לרבות חינוך, בריאות והצלת חיים. "כך, תוצאת הטיפול ב-Big Data מביאה ליכולת קבלת תובנות ברמה גבוהה יותר וליכולת פעולה יעילה יותר של העמותות השונות", אמר. בין היתר, ציין, החברה משגרת לאותם ארגונים ועמותות מדעני מידע שמסייעים להם לנתח נתונים שאמנם קיימים ברשותם, אולם הם לא מבינים מה ניתן לעשות איתם על מנת לקבל מהם ערך תפעולי. "מדובר בבעיות שהן ברובן מורכבות ובלתי פתירות לארגונים, בעוד שלנו הן דבר של מה בכך", הוסיף.

כדוגמה הביא פורווי את הסיוע של החברה לארגון DC Kids Count, שפועל לרווחת ילדי העיר וושינגטון. "הצטברו בארגון זה אלפי דפים ובהם נתוני אקסל (Excel), אלא שאנשי העמותה לא ידעו מה לעשות איתם", אמר. "העובדים שלנו ניתחו את אותם נתונים באופנים שונים והמחישו אותם ויזואלית לאנשי הארגון, כך שהם יכולים היו לקשר, למשל, בין כמות ומיקום המרפאות לכמות הילדים החולים בכל חלק בעיר, מצב בריאות השיניים שלהם, המצב הסוציו-אקונומי של ההורים שלהם ועוד. כך היה ביכולתם של מנהלי הארגון לספק לילדי וושינגטון יותר שירותים בפחות עלויות".

לדבריו, "Big Data הוא כמות משתנה של נתונים. לנאס"א (NASA) זה יכול להיות עוד כמה אקסה-בייטים של נתונים ואילו עבור עמותה עירונית מדובר בעוד מחשב נייד שנגמר לו הזיכרון או כוח העיבוד". הוא סיכם באמרו ש-"עמותות שונות ברחבי העולם מתחילות להבין יותר ויותר את חשיבות הטיפול ב-Big Data כדבר שיביא להן ערך תפעולי משופר עם תובנות ברמה גבוהה יותר".

IT בשירות מניעת מחלות באפריקה
דייב למברג
, סמנכ"ל התפעול של ארגון eWhere, תיאר במסיבת העיתונאים את פעילות הארגון במניעת מחלות וקידום הבריאות באפריקה. לדבריו, החברה אוספת מידע מתמונות המשוגרות מאלף לוויינים שמקיפים את כדור הארץ. "כל פיקסל בתמונה מייצג במציאות מטר רבוע של פיסת קרקע", אמר. "סך הפיקסלים עומד על 600 טריליון וכל אחד מהם מכיל שלושה סוגי מידע: מתי הוא נוצר, מה ראתה המצלמה ומה מהותו – האם הוא מייצג פיסת קרקע בריאה או כזו שיש בה פוטנציאל למחלות".

למברג הביא כדוגמה פרויקט שביצעה החברה עבור ארגון בריאות עולמי שפועל באוגנדה. הוא ציין שמדי שנה מתגלים ברחבי העולם 260 מיליון חולי מלריה, מתוכם מתים 2.2 מיליון, רובם מתחת לגיל 5. "באמצעות איסוף מידע חזותי על מקווי מים ובריכות – טבעיות או כאלה שנוצרו על ידי אדם – מיפינו את כלל מקווי המים באוגנדה ושלחנו לשם עובדים שייבשו אותן. בדרך זו הצלחנו לצמצם שם משמעותית את מקורות המחייה של היתושים נושאי המחלה ובכך את כמות מקרי המחלה", אמר.

"הנתונים לכשעצמם אינם מעניינים. מה שחשוב הוא התובנות שניתן להפיק מהם לתועלת האנושות", סיכם למברג. "מיקום כפול זמן שווה הקשר, והקשר שכזה יכול לסייע למגוון 'לקוחות': חקלאים, עובדי ציבור, אנשי רפואה ועוד. ניתן לחבר סוגי מידע שונים לטובת מניעת מחלות רבות על ידי חיבור נתונים דמוגרפיים, נתוני מזג אוויר ועוד".

מסיבת העיתונאים התקיימה לאחר שלפני שבועיים הושק יישום לפרויקט "הפנים האנושיות של ה-Big Data". הפרויקט מבוסס על ההנחה שהמידע נאסף ממגוון מקורות, בהם לוויינים, חיישנים, מצלמות וטלפונים חכמים, ומאפשר לאנושות לחוש, להבין ולהשפיע על היבטים שונים בקיום שלנו. מנצחים עליו הצלם ריק סמולן וחברת ההפקות Against All Odds. סמולן צילם בעבר למגזינים טיים (Time), לייף (Life) ונשיונל ג'יאוגרפיק (National Geographic). לפני שנים רבות הוא החליט לבצע פרויקט בשם "יום בחיים", במסגרתו הוא "הקפיא" יום בחיי תושבי אוסטרליה, ולשם כך שלח עשרות צלמים לרחבי המדינה, למשך 24 שעות. הפרויקט הצליח במדינת הקנגורו – הצלחה שהביאה להוצאתו של ספר שסיכם אותו. בעקבות ההצלחה, סמולן ערך אותו גם בארצות נוספות, דוגמת ברית המועצות ויפן.

באמצעות היישום החדש מנסים סמולן וצוותו לייצר תמונה של האנושות במהלך שבעה ימים. היישום מזמין את המשתמשים לחלוק רעיונות ולהשוות אותם מול משתמשים אחרים מרחבי העולם. באמצעות היישום יכולים אנשים לשתף את מסלולי התנועה שלהם במהלך היום, לצלם את האביזר שלדעתם מביא להם מזל ולגלות סודות כמוסים אודות משתמשים אחרים.

לצד מסיבת העיתונאים שנערכה בלונדון התקיימו אירועים דומים בניו-יורק ובסינגפור – כולן במסגרת אירועי Mission Control Day. המידע שנאסף נותח, זכה להדמיה חזותית ופורש. מומחים הציגו באירועים אלה דוגמאות מעבודתם במעבדת Big Data אינטראקטיבית. כך, הוצגו יישומים לניתוח מידע שכזה המסייעים בתחומי הבריאות, ביטחון הפנים, הכלכלה והחברה, כמו גם יישומים המסייעים לארגונים להיות תחרותיים יותר.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים בלונדון

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים