חוקרים פרצו ל-iPhone של הטרוריסט מסן ברנרדינו

סוף סוף הצליח ה-FBI לפתוח את ה-iPhone המבוקש, וזאת ללא העזרה של הענקית מקופרטינו ● פריצת המכשיר סיימה את המשפט המפורסם בנדון, כך על פי משרד המשפטים האמריקני

האם ה-FBI יצליח לפרוץ ל-iPhone של הרוצח בעצמו? אילוסטרציה: BigStock

אחרי חודשים שבהם התעקשה אפל (Apple) להתנגד להוראות בית משפט, ולאחר שזה הוציא בחודש שעבר צו המחייב את החברה לכתוב תוכנה חדשה שתאפשר לחוקרים גישה אל ה-iPhone של סייד ריזואן פארוק, הודיעו אנשי הסוכנות הפדרלית כי השיגו גישה עצמאית לסמארטפון המוצפן, וביקשו למשוך את הצו.

כזכור, בדצמבר האחרון הרגו פארוק ואשתו 14 אזרחים בסן ברנרדינו, ובעצמם נורו למוות מאוחר יותר על ידי המשטרה. פקידים אמריקנים אמרו שביום הירי אשתו של פארוק, תאשפין מאליק, נשבעה לשמור אמונים ל"מדינה האסלאמית" במדיה החברתית.

בשבוע שעבר, בישרו התובעים ש"גורם חיצוני" הציג דרך אפשרית לפריצת ה-iPhone ללא צורך בעזרה של אפל. הדיון בבית משפט מול אפל נדחה לבקשת משרד המשפטים, בזמן שזה חקר דרכים חדשות לגישה לטלפון. בזמנו, אמרה ענקית הטק כי אינה יודעת איך לגשת אל הסמארטפון, והוסיפה שיש לקוות כי הממשלה תחלוק עימה את כל נקודות התורפה של ה-iPhone שעשויות להתגלות לה.

אתמול יצאה הצהרה של איילין דקר, התובעת הפדרלית העליונה בקליפורניה, שהודיעה כי החוקרים קיבלו את עזרתו של "צד שלישי" בפתיחת ההצפנה, אך לא ציינה מי היה המסייע. לחוקרים הייתה, כך לדבר התובעת, "מחויבות רצינית לקורבנות הירי בסן ברנרדינו".

"העניין נשאר בראש סדר העדיפויות של הממשלה, על מנת להבטיח כי אכיפת החוק יכולה לקבל מידע דיגיטלי חיוני בכדי להגן על ביטחון המדינה ושלום הציבור, בעזרת שיתוף פעולה בין הגורמים הרלוונטיים, או דרך מערכת המשפט, כאשר שיתוף הפעולה הזה נכשל", הוסיפה התובעת בהצהרה.

בתגובה למהלך, אמרה אפל כי "מההתחלה התנגדנו לדרישה של ה-FBI שאפל תבנה דלת אחורית ל-iPhone, משום שלדעתנו הדרישה שגויה ותהווה תקדים מסוכן. כתוצאה מסגירת התיק על-ידי הממשלה, אף לא אחד מאלה התרחש. המקרה הזה לא צריך היה מעולם לעלות". החברה הוסיפה ואמרה "נמשיך לשפר את האבטחה של המוצרים שלנו כעת כשהאיומים וההתקפות על הנתונים שלנו נעשים תכופים יותר ומתוחכמים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים