יום הולדת שנה ל-Stories של אינסטגרם

חגיגות השנה להוספת השירות לרשת החברתית מצביעות על הצלחה מסחררת שמותירה את מפתחת הקונספט המקורי, סנאפצ'ט, מאחור ● מתכונת הסיפורים מופיעה כיום בכל היישומים של פייסבוק, אבל בינתיים בלי כל מגע יצירתי חדש אלא "רק" כהעתק מושלם הגורף מיליונים

תוספות וחידושים. אינסטגרם

שירות Instagram Stories ציין אתמול יום הולדת שנה ולכבוד האירוע שחררה אינסטגרם (Instagram), שנמצאת משנת 2012 בבעלותה של פייסבוק (Facebook), מספר נתוני שימוש על השירות, קצת טריוויה וגם חבילת מדבקות חדשה העוסקת בנושא יום ההולדת.

ה-Stories שהושקו לפני שנה הרחיבו את השירות של אינסטגרם הרבה מעבר לפונקציית הליבה שלו כשירות צילום חברתי. אחרי הכנסתם יכלו משתמשי אינסטה לצלם ולהתאים אישית קטעי וידיאו קצרים עם סיפורים אישיים שהם משתפים. לשיתוף נוספו גם תכונות התאמה אישיות, שהפכו את הסיפורים לקלים יותר לשימוש ולהבעה עצמית.

מנתוני השימוש שמציגה החברה מצטיירת תמונה די ברורה של הצלחה מרשימה במיוחד לפיצ'ר – בשנה הראשונה מאז השקתם, הפכו הסיפורים שהגיעו כשיבוט מהיישום המתחרה סנאפצ'ט (Snapchat) לחלק אינטגרלי מאפליקציית התקשורת החזותית הגדולה בעולם, והגדילו את זמן השימוש הממוצע באפליקציה ל-32 דקות ביום אצל משתמשים בני 25 ומטה, ול-24 דקות ביום בעבור בני ה-25 ומעלה.

ל-Instagram Stories יש כיום 250 מיליון משתמשים יומיים, לעומת 166 מיליון של סנאפצ'ט וזמן השימוש בהם בכל יום עולה על "יותר מ-30 הדקות ביום", זמן השימוש הממוצע בסנאפצ'ט שבו התהדרה סנאפ (Snap) במועד ההנפקה הציבורית שלה.

המספרים שפרסמה החברה מציגים גם את ההשפעה החזקה במיוחד של השירות על בתי עסק המשתמשים באינסטגרם, שמתוכם למעלה מ-50% השתמשו ב-Stories בזמן זה או אחר.

קצת טריוויה

לפי הפרטים שמסרה החברה, עשרת ה-האשטגים (hashtags) שזכו להכי הרבה עניין בסיפורים הם: # GOODMORNING, #WORK, #GOODNIGHT, #MOOD, #HAPPYBIRTHDAY, #TBT, #LOVE, #HOME, #BOMDIA, ו-RELAX#.

חמשת המיקומים המובילים בתיוגים בסיפורים הם: ג'קרטה שבאינדונזיה, סאו פאולו בברזיל, ניו יורק בארצות הברית, לונדון בבריטניה ומדריד שבספרד.

חמשת מסנני הפנים הפופולריים ביותר הם: אוזני גור, מסיכת שינה, אוזני ארנב, אהבה ואוזני קואלה.

העתקה שהביאה להצלחה גדולה שפייסבוק מאמצת בחום

אם המנכ"ל שלה, קווין סיסטרום, התכוון להפוך את אינסטה למקום שבו מוצג כל הכיף המגולם בחיים, ולא רק ארוחות גורמה מסוגננות וחופשות נוצצות, הוא בהחלט הצליח. החברה סיכמה את השנה החולפת וכתבה כי "הסיפורים עשו את אינסטגרם למקום שבו אנשים חולקים את כל הרגעים שלהם – את הרגעים הזוהרים ואת כל מה שביניהם".

הצלחת הוספת הסיפורים לאינסטגרם הביאה את פייסבוק להוסיף פיצ'ר דומה גם לכל היישומים שלה. בסטטוסים של ווטסאפ (WhatsApp) משתמשים לא פחות מ-250 מיליון בני אדם ביום, בעוד שהסיפורים ב-Messenger של פייסבוק לא ממש תפסו תאוצה בינתיים, אבל מקבלים מעכשיו דחיפה קדימה עם אפשרות לחשיפה ציבורית רחבה, במקום ההצגה המצומצמת לחברים בלבד שהייתה להם עד כה.

בעוד שאינסטגרם לא הביאה בעצמה שום תכונות חדשות ומהפכניות למרחב הווידיאו החברתי שמציע השירות המשובט, אפשר לומר בביטחון כי ה-Stories זעזעו דברים בשנה הבודדת מאז השקתם אצלה.

נותר רק לקוות שעכשיו, כשפייסבוק ואינסטגרם מבינות שהשירות יציב ושהוא איתן כדי להישאר, יהיו להן יותר זמן ואנרגיה בכדי להוסיף לו תכונות מקוריות שימשכו אליו משתמשים נוספים ואולי, בשלב מסוים, יהפכו אותו לבסוף למשהו שאפשר יהיה לחשוב עליו כעל יצירה מקורית שלהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים