מגה-עסקה: דל תרכוש את EMC תמורת 50-60 מיליארד דולר

אם העסקה, שכעת היא רק בגדר שמועה מבוססת וללא אישור רשמי, תצא לפועל, היא תהיה הרכישה הגדולה ביותר אי פעם בהיסטוריה של ה-IT וההיי-טק העולמי ● עד כה המעמד היה שייך ל-HP, שרכשה את יצרנית המחשבים האישיים קומפאק - אך האם כעת הגביע יעבור?

עובר מ-PC למחשוב ארגוני. מייקל דל, המנכ"ל והמייסד של דל

דל (Dell) קרובה לסגירת עסקת ענק, לפיה היא תרכוש את EMC תמורת יותר מ-50 מיליארד דולר, כך פורסם בסוף השבוע.

אם העסקה, שכעת היא רק בגדר שמועה מבוססת וללא אישור רשמי, תצא לפועל, היא תהיה הרכישה הגדולה ביותר אי פעם בהיסטוריה של ה-IT וההיי-טק העולמי. הרכישה הגדולה ביותר עד אז הייתה של HP, שרכשה את יצרנית המחשבים האישיים קומפאק (Compaq) תמורת 25 מיליארד דולר ב-2001. גורמים המקורבים לשיחות בין שתי החברות העריכו כי הודעה על הרכישה, שתהיה בשילוב של מזומן ומניות, תצא השבוע.

עוד פורסם כי דל, שהיא כיום חברה פרטית, מגייסת הלוואות בנקאיות בסך 40 מיליארד דולר למימון הרכישה. המשא ומתן לגיוס הסכום הענק למימון העסקה מתנהל עם כמה בנקים, ביניהם ג'יי פי מורגן (J.P. Morgan), בנק אוף אמריקה (Bank of America), קרדיט סוויס (Credit Suisse) ברקליס (Barclays) ואחרים.

בנוסף לכך, לבעלי המניות של EMC יוצעו ניירות ערך חדשים, הקשורים לערך של VMware. ענקית הווירטואליזציה מצויה בשליטה ובבעלות של 80% על EMC. אם העסקה תצלח, המבנה יוצא הדופן של EMC וחברות הבת שלה יביא לכך שמייקל דל, מייסד ומנכ"ל החברה הנושאת את שמו, ישיג שליטה מירבית על VMware, תוך תשלום פרמיה לבעלי המניות של EMC. חלקה של EMC במניות VMware הוא הנכס היקר ביותר שלה, ושווה, במחיר של היום, בין 27 ל-35 מיליארד דולר. נתון זה הוא הזדמנות עבור דל להפיק רווח חלקי מההשקעה, ולסייע לה לשלם עבור רכישתה של EMC. שווי השוק של EMC עומד, נכון להיום, על 52.55 מיליארד דולר.

שחקנית הפועלת בכלל עולמות ה-IT

בפברואר 2013 הנהלת דל החליטה למכור אותה למייסד והמנכ"ל, מייקל דל, ולקרן ההשקעות הפרטית סילבר לייק (Silver Lake), תמורת 24.4 מיליארד דולרים ולהפוך אותה לחברה פרטית. מאז הבהיר דל כי אין לו רצון לפעול כחברה ציבורית. על פי הערכות האנליסטים, חובותיה של דל עומדים על יותר מ-11 מיליארד דולר.

אם תתממש העסקה, היא תהיה מוזרה משהו: דל, שנרכשה תמורת פחות מ-25 מיליארד דולר, תרכוש חברה – EMC – ששווייה יותר מכפול מזה של הרוכשת.

בשנים האחרונות התמודדה דל עם הירידה העקבית בביקוש למחשבים אישיים ברחבי העולם. מאז הפכה בשנת 2013 דל לחברה פרטית, היא שינתה את המיקוד שלה כספקית של מחשבים אישיים, ומיצבה עצמה כשחקנית הפועלת בכלל עולמות ה-IT, לרבות בתחומי האחסון ואבטחת מידע. הרכישה של EMC צפוייה לסייע לה לפעול בצורה נרחבת יותר בעולם המחשוב הארגוני.

פורש לגמלאות בכבוד. ג'ו טוצ'י, יו"ר ומנכ"ל EMC

פורש לגמלאות בכבוד. ג'ו טוצ'י, יו"ר ומנכ"ל EMC

מנגד, גם EMC מצוייה בקשיים בשנתיים האחרונות. בעלי המניות האקטיביים של EMC, אליוט השקעות (Elliott Management), הפעילו עליה ב-2014 לחץ, ורצו להפריד בין EMC וענקית הווירטואליזציה שבבעלותה – לטובת מכירה נפרדת של VMware, והשגת רווח בשל מכירה זו לבעלי המניות. EMC היא הבעלים של 80% מ-VMware. אנשי אליוט השקעות הסכימו להקפיא לכמה חודשים את מאבקם ב-EMC ושניים מנציגיהם נכנסו לדירקטוריון של EMC בנובמבר האחרון. העסקה, אם תקרה, תאפשר לג'ו טוצ'י, מנכ"ל EMC, לפרוש בכבוד מראשות החברה.

שלוש החברות לא הגיבו לפרסומים על העסקה הקרבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים