אקזיט ענק: אורקל רוכשת את ראבלו הישראלית בחצי מיליארד דולר

הנרכשת מונה כמה עשרות עובדים, כ-40 מהם בישראל ● בעקבות המהלך, אורקל צפויה להקים מרכז פיתוח לתחום מחשוב ענן בארץ

בני שניידר, יזם סדרתי

עוד אקזיט כחול-לבן: אורקל (Oracle) רוכשת את ראבלו (Ravello Systems) הישראלית, כך הודיעה ענקית ה-IT אמש (ב'). היקף הרכישה לא נמסר אולם גורמים בשוק העריכו אותה בכחצי מיליארד דולר.

ראבלו מספקת דרכים יעילות להרצת יישומים על גבי מחשוב ענן, ופיתחה כלים לאיזון עומסים ולתפעול יעיל יותר של שירותים ויישומים על ענן ציבורי. כך, מסייעת החברה הנרכשת לשנע יישומים מ"חצר הבית", ה-IT הפנימי של הלקוח הארגוני – אל הענן הציבורי, ולהיפך. בדרך זו, כלי ראבלו משמשים מעין מפעיל וירטואלי לתחום הענן, ומנהלים עבור ארגונים את נכסי ה-IT שלהם עבורם – ובשקיפות.

ראבלו מונה כמה עשרות עובדים, כ-40 מהם עובדים בישראל. בעקבות הרכישה אורקל צפויה להקים מרכז פיתוח לתחום מחשוב ענן בישראל.

להדביר את הפער במהירות ובאגרסיביות

משקיפים ציינו כי אורקל, שנכנסה לתחום הענן באיחור, מנסה במהירות ובאגרסיביות, להדביק את הפער בינה אל מול ענקיות IT אחרות בתחום. לכן, היא מנסה להגדיל את חלקה בתחום על חשבון אמזון (Amazon), מובילת השוק עם AWS, מיקרוסופט (Microsoft) עם ענן ה-Azure שלה ואחרות. הרכישה של אורקל מאמש, ציינו האנליסטים, עשויה להיות בעלת חשיבות אסטרטגית, במסגרת בניית תשתית הענן שלה לכל שבכות ה-IT – מחשוב (שרתים), אחסון, רישות – עם יכולות לשינוע ואיזון עומסים ושיפור ביצועים.

ראבלו הוקמה על ידי היזמים הסדרתיים בני שניידר ורמי תמיר. תמיר הודיע אמש כי ראבלו תצטרף "ליעד של אורקל בתחום IaaS, תשתית כשירות, להרצת כל דבר על גבי הענן, בכל קיבולת ועומס מחשוב. אנו מסייעים לאורקל להאיץ עבור הלקוחות הארגוניים את המעבר של יישומים מורכבים לענן, בלא שהדבר יצרוך מהם משאבים של זמן וכסף. אנו עושים זאת במהירות ובפשטות, בלא שיידרש לכתוב את היישומים מחדש". הוא ציין כי שירותי ראבלו ימשיכו להיות זמינים על גבי השירות של אורקל.

אורקל, הרוכשת, הודיעה אמש כי תקלוט את כל עובדי ראבלו, בלא יוצא מן הכלל.

ראבלו הוקמה ב-2011 ומאז הקמתה גייסה 54 מיליון דולר מכמה קרנות, ביניהן סאקויה (Sequoia Capital). הנתון משקף מכפיל של כמעט 10. מטה החברה הנרכשת נמצא בפאלו אלטו, קליפורניה, לא רחוק מהעיר ראדווד – שם נמצא מטה אורקל. לנרכשת מרכז מו"פ ברעננה. בין לקוחות ראבלו נמנים אריסטה (Arista), ברוקייד (Brocade), רד-האט (Red Hat), סוסה (SUSE) וסימנטק (Symantec).

יזמים סדרתיים

שניידר ותמיר היו בין מייסדי קומראנט (Qumranet). זו נמכרה בשנת 2008 לרד-האט, תמורת 115 מיליון דולר. היא פיתחה את מערכת הווירטואליזציה KVM וכן מערכת קניינית של שולחן עבודה מרוחק בשם SPICE. בעקבות הרכישה הפך מרכז המו"פ של קומראנט לשלוחה הישראלית של רד־האט. הייתה זו הרכישה הראשונה של רד-האט בארץ. שניידר אף היה שותף ב-B-Hive. זו נרכשה באותה שנה, 2008, על ידי VMware, תמורת 50 מיליון דולר.

אף שאורקל איננה רוכשת סדרתית של חברות במיליארדים בארץ, כמו HP, יבמ (IBM) וסיסקו (Cisco) – הרי שהחברה העולמית ביצעה בארץ לאורך השנים כמה רכישות. מרכז הפיתוח המקומי של אורקל התגבש סביב רכישת חברות תוכנה. כך, בעשור הקודם, ב-2006, רכשה ענקית ה-IT את דימנטרה (Demantra) – חברת סטארט-אפ שפעלה בעולם של ניהול שרשרת האספקה – תמורת 45 מיליון דולר במזומן.

ב-2008 רכשה אורקל חברה עם זווית ישראלית – פרימוורה (Primavera), מפתחת תוכנות ניהול פרויקטים. לפרימוורה יש מרכז פיתוח בישראל, אותו קיבלה ב-2006 עם רכישת חברת הסטארט-אפ הישראלית פרוסייט (ProSight) הישראלית תמורת כ-45 מיליון דולר.

ב-2009 אורקל רכשה נכסים מחברת הסטארט-אפ הישראלית הייפרול (HyperRoll). החברה מספקת פתרונות להאצת דיווחים כלכליים ושאילתות במערכות BI.

רכישה נוספת הייתה ב-2010, אז רכשה אורקל את הסטארט-אפ הישראלי קונברג'ין (Convergin), תמורת כ-70 עד 100 מיליון דולרים. קונברג'ין עוסקת בפתרונות לשילוב שירותים וגישור בין טכנולוגיות ברשתות טלפוניה. עוד הרחיבה אורקל בישראל את פעילותה בשל רכישת חברות בינלאומיות להן היו סניפים ישראלים: סאן (Sun) והייפריון (Hyperion).

כ-400 עובדי אורקל ישראל, בהם 250 מקצועני תוכנה, פרוסים בארבעה מרכזי פעילות: בפתח תקוה, הרצליה, אור יהודה ובאר שבע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים