אדריאן מקדונלד, EMC: "ישראל תהיה חלוצה בטיפול ב-Big Data"

"יש לישראל את מלוא הפוטנציאל להיות חלוצה ומובילה בתחום הטיפול ב-Big Data, והיא תהיה כזו", אמר אדריאן מקדונלד, נשיא EMC לאזור EMEA, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "תחום הטיפול ב-Big Data צפוי להיות גדול יותר בהיקפו מאשר מיחשוב ענן"

"לשוק הישראלי יש את מלוא הפוטנציאל להיות חלוץ ומוביל בתחום הטיפול ב-Big Data, והוא יהיה כזה", כך אמר אדריאן מקדונלד, נשיא EMC לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה). עוד הוא הבטיח שהמחויבות לשוק הישראלי של EMC, שמחזיקה בארץ מרכז מו"פ גדול, תלך ותעלה.

מקדונלנד אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים לאחר מסיבת עיתונאים שנערכה בשבוע שעבר במוזיאון לצילום וקולנוע בלונדון. באירוע הוסברו התועלות שבטיפול ב-Big Data והשפעתן על תחומי החיים השונים. מסיבת העיתונאים היא חלק מאירועי הפרויקט הגלובלי האומנותי בשם "הפנים האנושיות של ה-"Big Data", שענקית תשתיות ניהול המידע היא נותנת החסות הראשית שלו.

לדברי מקדונלנד, "תחום הטיפול ב-Big Data צפוי להיות גדול יותר בהיקפו מאשר מיחשוב ענן וארגונים נדרשים להיערך לקראתו. ג'ו טוצ'י, המנכ"ל שלנו, צפה את זה, ולכן נערכנו טכנולוגית ובמקביל ביצענו בשנתיים האחרונות כמה וכמה רכישות של חברות בתחום".

הוא ציין, כי "העולם הטכנולוגי כיום הפכפך מאי פעם. ספקיות IT שלא יגיבו לכל מגמה טכנולוגית ימצאו עצמן מחוץ למגרש המשחקים. ראה מה קורה לנוקיה (Nokia) ול-RIM, שלא זיהו את הפוטנציאל הטמון ביישומים שבטלפונים החכמים. במקביל, ארגונים נדרשים להגיב במהירות לכל תזזית בשוק ולהיות בעלי יכולת להגיב מהר יותר לכל שינוי בשוק. תחום הטיפול ב-Big Data הוא אחד התחומים הצפויים לגדול במהירות וארגונים יכולים, ונדרשים, להיערך לקראתו. הצורך מחד לאפשר ללקוחות לקבל כמה שיותר מידע ומאידך לייצר עבור הארגונים תובנות אודות ההתנהגות ושביעות הרצון של הלקוחות הוא המניע העיקרי לטיפול ב-Big Data. יש פה הזדמנות בלתי רגילה עבור המנמ"רים: לספק לדרג ההנהלה בארגונים יותר תובנות מבעבר, תובנות שמאפשרות לעסק לגדול ולצמוח".

EMC או נט-אפ?
לפני ימים אחדים אמר בראיון לאנשים ומחשבים מנפרד רייטנר, מנכ"ל נט-אפ (NetApp) לאזור EMEA וסגן נשיא בחברה, כי "אנחנו מצויים כיום בנקודת מוצא טובה כדי לעקוף את EMC במדינות אירופה, והדבר יקרה, אני מעריך, בתוך פרק זמן של 5-3 שנים, תלוי במשבר הכלכלי". בתגובה לדברים אלה אמר מקדונלנד, כי "נתח השוק הכולל של EMC ונט-אפ גדל בהתמדה על חשבון השחקניות האחרות בעולם האחסון, אולם בין השתיים, נתח השוק שלנו גדל וזה שלהם קטן". הוא ציין ש-"נט-אפ צמחה במשך שנים רבות, כי לא שמנו לב אליה, ומאז ששמנו לב – נתח השוק שלה יורד בהתמדה, בעיקר באזור EMEA. בנוסף, אנליסטים מעריכים שהיא תירכש על ידי אורקל (Oracle) או יבמ (IBM). צעד שכזה לא מעביר ללקוחות מסר של יציבות".

לשאלת אנשים ומחשבים לגבי הפתרונות שמציעות המתחרות של EMC בעולם הטיפול ב-Big Data השיב מקדונלד, כי "הפתרון של אורקל טוב, אבל לא לכולם, בוודאי לאלה שאינם לקוחות שלה. כך הדבר גם לגבי יבמ. אנחנו רכשנו לפני שנתיים את גרינפלאם (Greenplum Software), ספקית בסיס נתונים ותוכנות לניתוח נתונים בהיקף נרחב, בדיוק לטובת הנושא הזה. גרינפלאם מספקת יכולות לטיפול ולניתוח בנפחים גדולים של נתונים רבים, לרבות בתצורת מיחשוב ענן. תוכנת הדגל שלה מבוססת על פיתוח שנעשה על גבי בסיס הנתונים בעל הקוד הפתוח PostgreSQL, והיא מיועדת לחישובים מורכבים, לניתוחי BI ולטיפול חכם בתהליכים עסקיים בארגון. התוכנות של גרינפלאם מטפלות בנתונים המרובים בצורה מהירה, על ידי הפרדתם לבסיסי נתונים קטנים יותר וטיפול בהם במקביל. הטכנולוגיה שלה פועלת מול תשתיות בסיסי הנתונים והאיחסון, ומאפשרת לבצע שאילתות מול בסיסי הנתונים לכלל עובדי הארגון – ולא רק לאנשי ה-IT. במצב הכלכלי הבעייתי כיום, טיפול ב-Big Data הוא לא 'נחמד שיהיה', אלא הכרח".

פרויקט "הפנים האנושיות של ה-Big Data"
על פרויקט "הפנים האנושיות של ה-Big Data" אמר מקדונלנד שהוא מבוסס על ההנחה שהמידע נאסף ממגוון מקורות, בהם לוויינים, חיישנים, מצלמות וטלפונים חכמים, ומאפשר לאנושות לחוש, להבין ולהשפיע על היבטים שונים בקיום שלנו. הוא ציין שעל הפרויקט מנצחים הצלם ריק סמולן וחברת ההפקות Against All Odds. סמולן צילם בעבר למגזינים טיים (Time), לייף (Life) ונשיונל ג'יאוגרפיק (National Geographic). לפני שנים רבות הוא החליט לבצע פרויקט בשם "יום בחיים", במסגרתו הוא "הקפיא" יום בחיי תושבי אוסטרליה ולשם כך שלח עשרות צלמים לרחבי היבשת למשך 24 שעות. הפרויקט הצליח במדינת הקנגורו – הצלחה שהובילה ליציאת ספר המסכם אותו. בעקבות ההצלחה, ערך סמולן את "יום בחיים" בארצות נוספות, דוגמת ברית המועצות ויפן.

באמצעות היישום החדש לפרויקט, שהושק לפני שבועיים, מנסים סמולן וצוותו לייצר תמונה של האנושות במהלך כמה ימים. המשתמשים יכולים לחלוק במסגרתו רעיונות ולהשוות אותם מול משתמשים אחרים מרחבי העולם. בנוסף, היישום מאפשר להם לשתף את מסלולי התנועה שלהם במהלך היום, לצלם את האביזר שלדעתם מביא להם מזל ולגלות סודות כמוסים אודות משתמשים אחרים.

לצד מסיבת העיתונאים שנערכה בלונדון, התקיימו אירועים דומים בניו-יורק ובסינגפור, במסגרת אירועי Mission Control Day. המידע שנאסף נותח, זכה להדמיה חזותית ופורש. מומחים הציגו באירועים אלה דוגמאות מעבודתם במעבדת Big Data אינטראקטיבית. כך, הוצגו יישומים לניתוח מידע שכזה המסייעים בתחומי הבריאות, ביטחון הפנים, כלכלה וחברה, כמו גם יישומים שמסייעים לארגונים להיות תחרותיים יותר.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים בלונדון

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים