מסביב לעולם: פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם חוו תקלות קשות

שלושת שירותי הרשת החברתית שבבעלות פייסבוק, המשרתים מיליארדי גולשים מכל רחבי תבל, החלו להציג תפקוד לקוי ובעייתי אתמול (ד') בשעות הערב והוציאו גולשים מדעתם ● נכון לזמן פרסום הכתבה, מסתמן שפעולת הפלטפורמות הולכת ומתייצבת

מחזירה שיחות וידיאו ואודיו לשירות הליבה. פייסבוק. צילום: BigStock

אז איך היה נראה העולם ללא פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם? זו כנראה שאלה שאיש לא באמת מעוניין לדעת את התשובה לה, ובטח שלא במסגרת מעין ניסוי-כלים המוני לתקלה חובקת עולם. וזה בדיוק מה שחוו שירותי הרשת החברתית שבבעלות פייסבוק במהלך הערב, הלילה וגם הבוקר המוקדם, כשהגולשים בכל רחבי תבל משתפים את תסכולם הגדול מהמצב זה עם זו, בעיקר דרך טוויטר – מהשירותים שאינם בידי פייסבוק וששרדו כדי לספר.

"האם זה רק אני או שפייסבוק השתגעה?" תהו גולשים שכן הצליחו להעלות פוסט אקראי לרשת החברתית הדומיננטית, ואילו רבים אחרים צייצו בהיסטריה לא מוסתרת את מצוקתם הרבה לנוכח הפסקות הפעולה של השירותים האהודים עליהם.

על פי הדיווחים השונים, הן של גולשים ברשת והן של התקשורת, הפעולה של שלושת הפלטפורמות הייתה לא יציבה והתבטאה בקושי של משתמשים להתחבר לשירותים, להעלות אליהם פוסטים ולהגיב לפוסטים של אחרים.

התופעה גלשה גם לשירותים נלווים, כמו המסנג'ר של פייסבוק, שירותי המציאות המדומה של Oculus, ויש אף דיווחים על אפליקציות שאליהם מתחברים דרך חשבונות פייסבוק, כמו למשל יישומי משחקים, אפליקציית השידורים טינדר או יישום הזרמת המוזיקה ספוטיפיי שחוו כולם קושי בחיבור.

בספטמבר אשתקד פייסבוק מסנג'ר, ווטסאפ ואינסטגרם עשו בעיות לגולשים בכל רחבי העולם. בנובמבר 2018 חוו אינסטה ופייסבוק תקלה משמעותית גם כן. אבל הפעם מדובר באחד מכשלי ההפעלה הרציניים והארוכים ביותר שחוותה חברת פייסבוק מעולם.

רויטרס דיווח כי משתמשי המדיה החברתית בחלקים מארצות הברית, יפן ואזורים מסוימים באירופה הושפעו מהתקלה, כך על פי מפת DownDetector החיה. על פי The Verge, משתמשים ממקומות כמו מקנדה ותורכיה פרסמו גם הם ציוצים שבהם תלונות על התקלה, שכנראה הגיעה גם למזרח התיכון. לפי דיווחים בתקשרות המקומית, וכן מהתנסות אישית ושיטוט ברחבי פייסבוק ואינסטה – גם ישראל זכתה לקחת חלק באירוע המאוד לא מלבב.

מצייצות ומעדכנות אבל לא מספקות מענה באמת

אמש, בשעה 19:30 לפי שעון ישראל, האחות הגדולה והדומיננטית פייסבוק, שהיא כיום הבעלים של שני שירותי הרשת החברתית האחרים, עדכנה את הגולשים ש"אנו מודעים לכך שכמה אנשים מתקשים כעת לגשת למשפחת היישומים של פייסבוק. אנו פועלים לפתרון הבעיה בהקדם האפשרי", ועשתה זאת דרך, כמובן, בטוויטר.

שעה מאוחר יותר צייצה פייסבוק שהעבודה על התקלה הנרחבת נמשכת אבל הרגיעה את הגולשים שהיא בטוחה כי הבעיות בפעולה של הפלטפורמות לא קשורות למתקפת DDos, וזאת במענה למגוון תיאוריות שכללו חשדות לפגיעה מכוונת מצד האקרים, שהתפרסמו על ידי גולשים.

הבוקר (ה'), בשעה 6:30 לפי שעון ישראל, צייצה אינסטגרם "ו… חזרנו" בצירוף קובץ עם תמונת GIF של אופרה ווינפרי בתרועת ניצחון, וזאת אחרי ששש שעות קודם לכן בישרה למשתמשים ש"אנו מודעים לבעיה שמשפיעה על הגישה של אנשים לאינסטגרם כעת. אנחנו יודעים שזה מתסכל, והצוות שלנו שקוע בעבודה קשה בכדי לפתור את זה בהקדם האפשרי".

מאז הציוץ האחרון מצידה של פייסבוק, בשעה 20:30 אמש, נדמו קולה וציוציה של החברה שבבעלות מארק צוקרברג בנוגע למצב, לא נשמעו הסברים למתרחש, ופייסבוק גם לא הוציאה הודעה רשמית על התקדמות הטיפול בתקלה הקשה.

על פי ה-DownDetector נכון לשעה 9:30 הבוקר – שלושת השירותים נראים כפועלים באופן יציב בהרבה, ואולי אף בתקינות מלאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים